اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی لرستان خبر داد:

معدوم سازی 46 تن انواع فراورده‌های دامی در لرستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 46 تن انواع فراورده‌های دامی با نظارت و کنترل بازرسان دامپزشکی لرستان معدوم شده است.

معدوم سازی 46 تن انواع فراورده‌های دامی در لرستان
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جواد گودرزی عصر امروز در همایش روز ملی دامپزشکی در خرم‌آباد ضمن تبریک این روز به عملکرد شش ماهه اداره دامپزشکی لرستان اشاره کرد و گفت: در این مدت 5هزار و 200 فقره گواهی دامپزشکی در سطح لرستان صادر شده است.
وی کد دار نمودن خودروهای حمل دام و فراورده‌های دامی و نیز صدور یک هزار و 610 فقره پروانه فعالیت را از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی لرستان برشمرد و افزود: در این مدت 6,5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های لرستان صورت گرفته که 45 هزار قطعه جوجه به دلیل بیماری معدوم شده است.
گودرزی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی و راه‌اندازی مراکز درمانی و نیز ردیابی بیماری‌های دامی و طیور در لرستان،تاکنون این استان به عنوان کانون بیماری دامی معرفی نشده است.
مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: میزان تولیدات دامی این استان دو میلیون و 800 هزار تن است و گفت: با اقدامات صورت گرفته در رابطه با کنترل بیمارهای دامی، میزان تولیدات دامی این استان 15 درصد رشد داشته است.
وی افزایش ضریب ایمنی در دام ها و نیز کنترل بیماریهای دام و طیور را عامل موثر افزایش فراورده‌های دامی در این استان دانست و گفت: هم اکنون 36 مرکز درمانی و بیمارستانی، 41 مرکز دارویی و پنج مرکز پخش دارو در لاستان لرستان فعالیت دارند که این مراکز نقش مهمی در کنترل بیمارهای دامی به ویژه بیماری‌های مشترک انسان و دام دارند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول