اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

دامپزشکی نقش مؤثری در اقتصاد جامعه دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: دامپزشکی نقش مهم و مؤثری در اقتصاد و بهداشت عمومی جامعه دارد.

دامپزشکی نقش مؤثری در اقتصاد جامعه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی سه‌شنبه شب در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران کوهبنان به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه دامپزشکی نظارت بر بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی و حفظ و حراست از دام‌های منطقه است.
وی با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهم و مؤثری در اقتصاد و بهداشت عمومی جامعه دارد، تصریح کرد: مسئولان دامپزشکی باید با هوشیاری بر بهداشت کشتارگاه و کشتار دام‌ها نظارت کنند تا در این راستا مسائل بهداشتی به خوبی رعایت و از شیوع بیماری‌ها جلوگیری شود.
محمود زین‌الدین رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان نیز مهم‌ترین وظایف دامپزشکی را بهداشت سلامت انسان و حفظ و حراست از سرمایه دامی عنوان کرد و افزود: در بحث بهداشت و سلامت انسان دامپزشکی ضمن مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین با نظارت دقیق بر فرآورده‌های خام دامی از مرحله تولید تا مصرف در ارتقای سلامت جامعه تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از بیماری‌های عفونی انسان منتقل از دام است، تصریح کرد: 75 درصد از بیماری‌های نوپدید مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، سارس و جنون گاوی مشترک بین انسان و دام است که در صورت کوتاهی و عدم نظارت مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
زین‌الدین خاطرنشان کرد: دامپزشکی با انجام اقداماتی از جمله کنترل ورود و خروج دام، ایجاد قرنطینه، تست و تشخیص بیماری و معدوم کردن دام‌های بیمار، واکسیناسیون و کنترل و مراقبت با بیماری‌های مشترک مبارزه می‌کند.
وی از معدوم کردن یک رأس گاو مبتلا به هاری و یک رأس گاو مبتلا به بروسلوز در سال جاری در کوهبنان خبر داد و بیان کرد: صنعت دامپروری و نیاز جامعه به پروتئین و فرآورده‌های دامی اهمیت بالایی دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان کمبود نیرو و امکانات را از مهم‌ترین مشکلات دامپزشکی کوهبنان دانست و بیان داشت: به منظور توجه بیشتر برای انجام مطلوب‌تر وظایف خطیر دامپزشکی و ایجاد سدی قوی‌تر در مقابل بیماری‌های مشترک، باید مسئولان دامپزشکی نسبت به انجام وظایف خود حساسیت بیشتری داشته باشد.
زین‌الدینی گفت: زمانی یک نفر مبتلا به بیماری مشترک می‌شود که بیماری، سد دامپزشکی را شکسته و وارد جامعه انسانی شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول