اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اجتماعی آمل:

طلاق در آمل رشد نداشته است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای اجتماعی شهرستان آمل گفت: در یک سال گذشته آمار طلاق در این شهرستان رشدی نداشته است.

طلاق در آمل رشد نداشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اکبر لطفی ظهر امروز در شورای اجتماعی این شهرستان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته آمار طلاق در آمل ثابت باقی مانده است، یادآور شد: براساس این آمار از هر شش تا هفت مورد ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.
وی با بیان اینکه باید جامعه با مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: برخی قوانین در این زمینه وجود دارد که باید به صورت کارشناسی شده اجرا شود.
دبیر شورای اجتماعی شهرستان آمل با تاکید بر اینکه تعاریفی مانند انضباط اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: دیگر زمان این نیست که این امر را برای جامعه تعریف کنیم بلکه باید راهکارهای عملی آن را برای مردم نشان دهیم.
وی با اشاره به جایگزینی برخی لغات خارجی با معادل فارسی تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت که یک کلمه جا افتاده انگلیسی را با یک کلمه ناآشنای فارسی جایگزین کرد.
لطفی با بیان اینکه در گذشته حساسیت زیادی برای عدم استفاده از لغات خارجی در زبان فارسی وجود داشت از کمرنگ شدن این امر در جامعه انتقاد کرد.
وی با اعلام اینکه ایران در حال ثبت زبان فارسی به عنوان دهمین زبان جاری دنیا است، خاطرنشان کرد: از سوی برخی کشورها این امر با مخالفت‌هایی روبه‌رو است.
وی با تاکید بر اینکه زبان فارسی به عنوان سومین زبان جهان اسلام به شمار می‌رود، گفت: در تعدادی از کشورهای مسلمان زبان فارسی زبان رسمی به شمار می‌رود.
 انتهای ‌پیام/ص30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول