اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان غذا وزارت بهداشت:

امنیت دسترسی غذایی ایران 96 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نمی‌توان کیفیت شیر توزیعی در مدارس را پایین عنوان کرد، گفت: امنیت دسترسی غذایی ایران 96 درصد است.

امنیت دسترسی غذایی ایران 96 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بهروز جنت ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش صنایع لبنی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مصرف شیر در کشور باید فرهنگ‌سازی انجام شود.
وی با بیان اینکه گاهی مسائلی مانند قیمت یا دسترسی در مصرف برخی اقلام تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: امام درباره مصرف شیر صرفا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
معاون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئول نظارت بر کیفیت و سلامت محصولات تولیدی است، تصریح کرد: وزارت بهداشت در سیاست‌گذاری مصوبه شیر دخالت داشته اما اجرای آن برعهده وزارت آموزش و پرورش است که شرکت توزیع شیر هم به صورت مناقصه انجام می‌شود.
وی تاخیر در انجام توزیع شیر مدارس را به دلیل تاخیر در ابلاغ بودجه عنوان کرد و افزود: باید یارانه شیر به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شد تا آنها نسبت به برگزاری مناقصه اقدام کنند.
جنت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر وجود گلایه‌ از کیفیت شیر توزیعی بین دانش‌آموزان، گفت: باور ما این است که محصولات سلامت محور نباید به صورت مناقصه‌ای باشد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت کیفیت شیر توزیعی در مدارس پایین است، خاطرنشان کرد: کف کیفیت معمولا رعایت می‌شود.
جنت با اشاره به اینکه نگاه وزارت بهداشت افزایش کیفیت است، اظهار داشت: نشان ایمنی و سلامت به همین دلیل طراحی شده و در روز جهانی غذا این نشان به هفت شرکت داده خواهد شد که کف کیفیت را رعایت کرده و به سمت ارتقای کیفیت حرکت کرده باشند.
وی با بیان اینکه از نظر امنیت غذایی جزء کشورهای خوب دنیا هستیم، ادامه داد: امنیت غذایی ایران 96 درصد است؛چنانچه عدم دسترسی به غذا زیر چهار درصد باشد وضعیت خوب است و ایران هم در این وضعیت قرار دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر رتبه نخست مازندران در چاقی و اقدام سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در این راستا، بیان کرد: کاهش کاری در فرآورده‌های غذایی تولیدی، کاهش نمک و قندهای ساده از برنامه‌های وزارت بهداشت برای کاهش چاقی است و در کنار آن آموزش نوع انتخاب مواد غذایی و سبد مطلوب غذایی باید در دستور کار رسانه ملی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت قرار گیرد.
انتهای پیام/خ20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول