اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب هفته فرهنگی خراسان شمالی انجام می‌شود؛

ارائه غذاهای سنتی خراسان شمالی در کاخ گلستان‌

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به برپایی هفته فرهنگی استان در تهران گفت: غذاهای سنتی خراسان شمالی در قالب سیاه چادرهای عشایر، به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

ارائه غذاهای سنتی خراسان شمالی در کاخ گلستان‌
محسن عباسی دقایقی قبل در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه هفته فرهنگی خراسان شمالی از 10 مهر جاری آغاز شده است، اظهار داشت: خراسان شمالی برای شرکت در این برنامه فرهنگی 22 غرفه را ساماندهی کرده است.
وی ایجاد 15 غرفه صنایع دستی و همچنین غرفه‌های میراث فرهنگی، معرفی پتانسیل‌های گردشگری، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، توانمندی‌ها و عرضه تولیدات فرهنگی، چایخانه سنتی توسط استان را در این هفته مورد اشاره قرار داد و گفت: غرفه سیاه چادرهای عشایر نیز در هفته فرهنگی استان در کاخ موزه گلستان برپا شده که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است.
عباسی تصریح کرد: در این غرفه‌ها انواع غذاهای سنتی و محلی استان آماده و به بازدید کنندگان ارائه می‌شود.
وی همچنین از برپایی غرفه‌های ایثار و پایداری شامل؛ معرفی سرداران شهید و شهدای خراسان شمالی در این برنامه خبر داد.
مسئول روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی خراسان شمالی برپایی شب‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این آیین موسیقی مقامی و بخشی‌های خراسان، حرکات موزون، بازی‌های محلی و ... به اجرا در می‌آید.
به گفته وی، روز گذشته نیز استاندار خراسان شمالی از برنامه‌های این جشنواره دیدن و ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف و دعوت از عموم مهمانان این جشنواره برای حضور در استان خراسان شمالی، به عنوان مهمان در غرفه کرمانشاه حضور یافت.
عباسی با اشاره به اینکه این برنامه تا 17 مهر جاری در کاخ موزه گلستان ادامه خواهد داشت، از تمام هم‌وطنان دعوت کرد تا برای بازدید از برنامه‌های فرهنگی و آیینی خراسان شمالی از ساعت 15 الی 22 در این محل حضور به هم رسانند.
خراسان شمالی به سبب سکونت اقوام مختلف به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها نام گرفته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول