اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل هلال احمر گیلان خبر داد:

توزیع 3 هزار کیلو اقلام غذایی به سیلزدگان رشت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از توزیع بالغ بر 3 هزار کیلو اقلام امدادی و غذایی بین حادثه‌دیدگان سیل اخیر رشت خبر داد.

توزیع 3 هزار کیلو اقلام غذایی به سیلزدگان رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی صبح امروز در جمع امدادگران استان با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل اخیر ناشی از بارندگی‌های شدید استان به ویژه رشت، اظهار داشت: در اثر این بارندگی‌ها بیش از سه هزار کیلو از انواع اقلام امدادی و مواد غذایی توسط هلال احمر استان در بین حادثه دیدگان رشت توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر خسارت‌هایی به مناطق شهری و روستایی وارد آورده است، افزود: به دنبال بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی شهر رشت کمک‌هایی از طرف این جمعیت صورت گرفت.
این مسئول ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان به منظور کمک به آسیب‌دیدگان و در راستای تسکین آلام حادثه‌دیدگان اقلام امدادی را در بین 102 نفر از آسیب دیدگان و نیازمندان این شهرستان پرداخت.
وی این اقلام را شامل برنج، روغن، قند، شکر، تن ماهی، کنسرو لوبیا، موکت، پتو و نایلون پوششی به ارزش حدود 178 میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد.
محمدی به برگزاری اردوی کشور جنگل‌نوردی با عنوان شهدای امدادگر ویژه جوانان اشاره کرد و اذعان داشت: این اردو به مدت چهار روز در مازندران برگزار شد.
این مسئول اهداف برگزاری این اردو را زمینه مناسب برای انجام کارگروهی، ترویج برنامه‌های فرهنگی و امدادی، گسترش آگاهی اعضا نسبت به میراث فرهنگی، اجتماعی، قومی، تاریخی و زیست‌محیطی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین جوانان و بهره‌مندی از توانمندی‌ جوانان در فعالیت‌ها و ارتقای سطح آمادگی و... ذکر کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه این اردو از 9 تا 12 مهر جاری برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: 431 نفر از جوانان جمعیت هلال احمر کشور در آن شرکت داشتند.
وی فعالیت این سازمان مردمی در استان را به لحاظ امکانات و نیروی متخصص انسانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: هلال احمر گیلان در حال حاضر به عنوان یک جمعیت امدادی درجه یک و فعال در سطح کشور فعالیت دارد و با توجه به عملکرد مثبت جوانان توانمند و فعال عضو خود همواره جزو سازمان‌های پیشرو در بحث امداد و نجات استان و کشور مطرح بوده است.
محمدی هلال احمر را یار و یاور مردم در حوادث و بحران دانست و افزود: تلاش برای نجات یک انسان افتخارآمیزترین لحظه زندگی یک فرد امدادگر عضو جمعیت هلال احمر است.
این مسئول با بیان اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز دنیا است، بیان داشت: در بحث حوادث غیر مترقبه از تعداد حوادث شناخته شده و ثبتی در دنیا، 35 مورد آن در کشور ما اتفاق می‌افتد و این امر سبب می‌شود تا جمعیت هلال احمر کشور برای مقابله و در زمان بحران و حوادث از آمادگی همیشگی برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: در راستای تقویت هرچه بیشتر تجهیزات امدادی و فعال کردن مدیریت بحران باید در استان برنامه‌ریزی‌های اساسی و جدی اعمال شود.
محمدی با تاکید بر حفظ آمادگی امدادگران استان در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی افزود: وظیفه یک امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگی جسمانی و انجام تمرینات ویژه برای مقابله با حوادث است.
این مسئول آموزش، مانورهای امدادی و هدایت آن به طرف جامعه را از وظایف هلال احمر ذکر کرد و گفت: آموزش در مدیریت بحران امری ضروری است و نباید از اثرات آن غافل شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان داشتن پایگاه مجهز امداد و نجات را از ویژگی‌های جمعیت هلال احمر گیلان عنوان کرد و بیان داشت: کمک به نیازمندان و پرداخت وام‌های بلاعوض و معرفی افراد به بانک که نیازمند تسهیلات بودند، از جمله فعالیت‌های هلال احمر استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه این جمعیت در زمینه فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی در بخش درمان و راه‌اندازی مرکز پزشکی حج و زیارت و واکسیناسیون حج از جمله اقدام‌های هلال احمر در سال گذشته بود.
محمدی با بیان اینکه این اقدام‌ها در سال جاری نیز دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش آموزش عمومی جامعه نیز که یکی از نیازهای اساسی است، اقدام‌هایی صورت گرفته بود که در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود
وی اذعان داشت: در سال جاری اقدام‌های خود را برای تحقق بیشتر شعار هلال احمر که «هر خانواده یک امدادگر» مضاعف‌تر از گذشته می‌کنیم تا مردم و جامعه برای مقابله با حوادث آمادگی داشته باشند و به هنگام وقوع حوادث کارهای اولیه را انجام دهند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول