اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جمعیت هلال‌احمر قم صورت گرفت؛

ساخت انبار مواد غذایی و درمانگاه ویژه آوارگان سومالیایی

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان قم از ساخت انبار برای نگهداری مواد غذایی و درمانگاه ویژه آوارگان سومالیایی توسط جمعیت هلال‌احمر قم خبر داد.

ساخت انبار مواد غذایی و درمانگاه ویژه آوارگان سومالیایی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، خلیل‌الله سائلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر 17 روزه تیم جمعیت هلال احمر استان قم به سومالی اظهار کرد: در حال حاضر در جهان 27 هزار و 500 آواره وجود دارد که 9 درصد آن در اروپا، 14 درصد خاورمیانه، 17 درصد آسیا، 20 درصد آمریکا و 40 درصد در آفریقا حضور دارند.
وی افزود: موگادیشو یک شهر ساحلی زیبا و دیدنی است که به عروس آفریقا مشهور است و اکیپ اعزامی ما در این شهر اقامت داشت.
سائلی با بیان اینکه کشور سومالی به شاخ آفریقا شهرت دارد و از امکانات خوب زراعی و طبیعی برخوردار است، اظهار کرد: این کشور به دلیل نبود حکومت واحد و کارآمد و همچنین عدم امنیت، دچار 80 درصد خشکسالی شده است.
وی تصریح کرد: در کشور سومالی در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار نفر آواره واقعی که هیچ سرپناهی ندارند وجود دارند و بیشتر این آوارگان در بندر موگادیشو زندگی می‌کنند.
مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه بیشتر کشورهایی که به قحطی‌زدگان سومالی کمک کرده‌اند، کشورهای اسلامی هستند، عنوان کرد: در بنادر این کشور 115 هزار خانوار وجود دارند که با وجود نیروهای اتحادیه آفریقا برای حفظ امنیت در آن، باز هم گروه‌های القاعده و الشباب موجب ناامنی این مناطق شده‌اند.
وی با بیان اینکه 550 تن کالا شامل اقلام زیستی، بهداشتی، مواد غذایی و دارویی از طریق هوایی وارد این کشور شده است، تاکید کرد: با این حال عمده کمک‌هایی که به مردم سومالی شده از طریق کشور ایران بوده و 5 هزار تن مواد غذایی زیستی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی پیشرفته به کشور سومالی ارسال شده است.
سائلی ابراز کرد: جمعیت هلال احمر انباری را با گنجایش 20 هزار تن در بندر موگادیشو برای نگهداری و توزیع مایحتاج آوارگان ساخته است.
‌وی با اشاره به نیازهای اساسی آوارگان خاطرنشان کرد: نیاز هر خانواده در سومالی 55 کیلو اقلام اساسی از قبیل برنج به میزان 27 کیلوگرم، روغن 12 کیلوگرم و حبوبات به میزان 16.5 کیلوگرم در مدت یک ماه است.
مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان قم همچنین عنوان کرد: مدت ماموریت برای هر استان دو هفته معین شده بود که اعضای جمعیت هلال‌احمر استان قم به عنوان نخستین استان به کشور سومالی اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در این منطقه سه درمانگاه وجود داشت، افزود: یک درمانگاه دیگر توسط جمعیت هلال احمر استان قم در آنجا ساخته شده است.
سائلی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در 17 روز اقامت در کشور سومالی چهار اردوگاه، 223 چادر مسکونی و 10 دستگاه چادر درمانی را به هفت اردوگاه و یک مرکز درمانی در منطقه موگادیشو توسعه داده است.
مدیرکل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: طی فراخوانی که در این منطقه صورت گرفت توانستیم با نبود زبان و فرهنگ مشترک از ظرفیت‌های محلی مسئولان درمانی آنجا استفاده کنیم.
وی بیان کرد: بسته‌های توزیعی بین قحطی‌زدگان 12 هزار بسته غذایی شامل 120تن برنج، 75 تن حبوبات و 39 تن آرد بوده است که از این میزان هزار بسته غذایی با هشت درصد میزان توزیع، توسط جمعیت هلال احمر استان قم بین مردم توزیع شده است.
سائلی با اشاره به دیگر اقلام ارسالی به کشور سومالی عنوان کرد: 10 تن برنج، 4.6 تن آرد، 8 تن حبوبات، 150 ست بهداشتی، 150گالن آب، 150 ست ظرف مصرفی و 232 کارتن بیسکویت از دیگر اقلام ارسالی به این کشور قحطی‌زده بوده است.
مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده در این کشور گفت: سه پزشک و سه پرستار جمعیت هلال احمر قم در مرکز درمانی موگادیشو فعالیت کرده و روزانه 380 نفر را معاینه کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول