اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

مصرف انرژی در ایران 3 برابر دیگر کشورهاست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور سرانه مصرف انرژی کشور را سه برابر بسیاری از کشورهای دنیا دانست و بر اصلاح سبد مصرف انرژی تاکید کرد.

مصرف انرژی در ایران 3 برابر دیگر کشورهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، سیدمهدی هاشمی ظهر امروز در ششمین همایش ملی مهندسان برق کشور در مجتمع نفت این شهر استفاده بی‌رویه سوخت فسیلی را باعث آلودگی محیط زیست و نقصان ذخایر انرژی کشور دانست.
وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف انرژی کشورمان سه برابر بسیاری از کشورهای دنیاست و از این مقدار مصرف 60 درصد آن در بخش ساختمان مصرف می‌شود و از این رو باید برای اصلاح سبد مصرف انرژی تلاش کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بر سرعت‌بخشی و شتاب جایگزینی انرژی‌های دیگر به جای سوخت فسیلی تاکید کرد و بیان داشت: باید سوخت فسیلی را به سمت انرژی برق هدایت کنیم که کمتر به این موضوع  پرداخته‌ایم.
هاشمی ادامه داد: اگر به دنبال ارتقا و رشد این صنعت و همچنین به دنبال ایمنی، کیفیت، سرعت بیشتر و هزینه کمتر و استفاده صحیح از منابع انرژی هستیم باید به صنعت برق کشور توجه ویژه کنیم و برای رشد آن تلاش کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد: در راه این توسعه و استفاده بهینه از صنعت برق مهندسان این رشته محوری‌ترین نقش را برعهده دارند.
وی بر تقویت کاردانان، کارآموزان و فعالان صنعت برق تاکید کرد و گفت: برای تعامل مناسب فرا رشته‌ای به ویژه با رشته‌های معماری برای طراحی‌ها و اصلاح ساختار و وضعیت ساختمان‌ها، استفاده از سیستم‌های هوشمند و رعایت مبحث 19 و همچنین رشد آگاهی‌های عمومی و توسعه‌ای استفاده از مهندسان برق یک ضرورت مهم تلقی می‌شود.
هاشمی برگزاری اینگونه همایش‌های علمی را برای رشد و توسعه این صنعت مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: انتظار ما این است در چنین همایش‌هایی مشکلات و آسیب‌های صنعت برق کشور تجزیه و تحلیل شود و پیشنهادات سازنده به مسئولان ارائه شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پایان اذعان داشت: مهندسان باید خواسته‌های خود را در این همایش‌ها به قوای سه‌گانه و بخش خصوصی اعلام کنند و همه با یک ادبیات برای رشد و توسعه صنعت برق تلاش کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول