اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد:

استفاده از انرژی‌های نو در پارک باراجین قزوین

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین با اشاره به تفاهم نامه شهرداری قزوین با سازمان انرژیهای نو گفت: از انرژی خورشیدی و انرژی باد در پارک یک‌هزار و 400 هکتاری باراجین و سایت 110 هکتاری محمد آباد استفاده می‌شود.

استفاده از انرژی‌های نو در پارک باراجین قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی کاربرد انرژی‌های نو در مدیریت شهری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی که در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد، بیان کرد: از چند ماه قبل پیرو بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و اینکه مدیریت شهری جزو دستگاه‌هایی است که از یارانه برخوردار نمی‌شود و تمام انرژی‌هایی که مصرف می‌کند، فاقد یارانه است از این‌رو مطالعات خوبی برای اجرای این بحث در شهرداری قزوین صورت گرفت.
وی ادامه داد: آمادگی خوبی وجود داشت و به محض اجرایی شدن این برنامه در چند ماه گذشته، نتایج خوبی با کاری که به صورت مشارکتی با سازمان نظام مهندسی برای فضاهای مرتبط شهرداری انجام دادیم، حاصل شد.
شهردار قزوین اضافه کرد: در کنار این بحث، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان انرژی‌های نو داشتیم و بازدیدی صورت گرفت و قابلیت‌هایی که برای شهر قزوین وجود داشت در خصوص استفاده از انرژی‌های خورشید و باد با نصب توربین‌های بادی، در برنامه‌ریزی مدنظر قرار گرفت.
وی با اشاره به استفاده از انرژی‌های نو در شهر قزوین افزود: با توجه به این امر در اولویت کار، پارک یک‌هزار و 400 هکتاری باراجین و سایت 110 هکتاری محمد آباد با توجه به ویژگی‌هایی که داشتند، انتخاب شد تا این برنامه‌ریزی صورت گیرد.
نصرتی توضیح داد: وجود شرایط اقلیمی خاص برای استفاده از باد و توربین‌های بادی در پارک باراجین و سایت 110 هکتاری محمد آباد در مطالعات اولیه نتیجه مثبتی داشت که با استقرار یک دفتر در سازمان فرهنگی در قالب تفاهم‌نامه با سازمان انرژی‌های نو، کار آغاز شد.
وی یادآور شد: بعد از تشکیل این دفتر و آغاز برنامه‌های تحقیقاتی و اجرایی شدن کار، نیاز بود از نگاه اجتماعی و فرهنگی این نشست تخصصی را برگزار کنیم تا شاید بهره‌برداری و تغییر روش در استفاده از انرژی‌های نو تأثیر بیشتری داشته باشد؛ با هماهنگی شورای اسلامی شهر و تصمیم شهرداری قزوین، مصمم هستیم به عنوان نخستین شهرداری در سطح کشور برنامه‌های خود را در سرفصل بهره‌برداری از انرژی‌های نو پایه‌گذاری کنیم.
شهردار قزوین خاطر نشان کرد: این نشست همزمان با روز جهانی اسکان بشر برگزار شده است که امیدواریم برگزاری این نشست تخصصی پایه و اساسی برای بهره‌برداری از انرژی‌های نو در سطح کشور و استان باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول