اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی آثار برتر انجام شد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره خاطره‌نویسی رضوی در یاسوج

خبرگزاری فارس: جشنواره سراسری خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آثار برتر به کار خود پایان داد.

برگزاری اختتامیه جشنواره خاطره‌نویسی رضوی در یاسوج
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اختتامیه جشنواره سراسری خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی ظهر امروز با حضور محمدرضا وصفی مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدایت‌خواه مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از کارکنان این اداره‌کل در سالن ترویج جهاد کشاورزی یاسوج برگزار شد.
مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با ابراز رضایت از برگزاری جشنواره رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور جوانان و هنرمندان جوان در این جشنواره یکی از ویژگی‌های برجسته آن بوده که نسبت به سایر استان ها، حضور جوانان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این‌باره بسیار پررنگ‌تر بوده است.

* برنامه‌های دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد موفقیت‌آمیز بوده
محمدرضا وصفی افزود: با بررسی‌های به‌عمل آمده برنامه‌های دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد موفق بوده و انجام چنین کارهایی برای جوانانی که باید آینده این مملکت را بسازند بسیار مهم است.
وی استان کهگیلویه و بویراحمد را نگین انگشتر سرزمین پهناور ایران خواند و عنوان کرد: جلای این نگین، عشق و زانو زدن به درگاه اهل بیت است که مردم این استان به خوبی از این ویژگی برخوردار هستند.
وصفی، آثار و برکات جشنواره امام رضا (ع) را مطلوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: امیدواریم با کسب تجربه در سال‌های بعد این جشنواره‌ها را به نحو مطلوب‌تری در سراسر ایران برگزار کنیم. 

* هرپیامی در قالب هنر جذاب است
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم با بیان اهمیت کار فرهنگی گفت: ترویج فرهنگ رضوی یکی از رسالت‌های اصلی همه دست‌اندرکاران فرهنگی است و برگزاری این جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد در ترویج فرهنگ اهل بیت بسیار موثر خواهد بود.
ستار هدایت‌خواه افزود: هر پیامی که در قالب هنر به مخاطب عرضه شود بسیار جذاب‌تر و ماندگارتر خواهد بود.
وی انتقال ارزش‌های اسلام و پیام‌های دینی را موجب آرامش روح دانست و ابراز داشت: باید مفاهیم دینی به کمک هنر بیان شوند، زیرا هنر موجب بیداری فطرت انسان‌ها می‌شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین اصل در تفکر دینی توحید است که بدون آن هیچ اصل و فرعی قابل توجیه نیست.
این مسئول شناخت و فهم توحید را بسیار مهم خواند و ادامه داد: توحید این نیست که بگوییم خدا یکی است، بلکه توحید به معنای این است که در همه ابعاد فکری و عملی، خدایی عمل کنیم.

* ولایت تجلی‌بخش توحید است
هدایت‌خواه اضافه کرد: ولایت، تجلی‌بخش توحید است که بدون آن توحید معنا ندارد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی توحید بدون ولایت را شرک نامید و تصریح کرد: ولایت عامل تحقق عینی و عملی و فکری توحید است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: به یاری خداوند متعال و الطاف شخصی امام رضا(ع) بنا به نظر اکثریت شرکت‌کنندگان در جشنواره سراسری رضوی در این استان، شاهد یک جشنواره بی‌نظیر و متفاوت بودیم که استقبال هنرمندان و حضور گسترده جوانان دو خصوصیت بارز آن بوده است.
امین کمال‌وندی افزود: جشنواره شعر آئینی محلی رضوی، شعر آئینی فارسی رضوی، خوشنویسی، خاطره‌نویسی، سفرنامه‌نویسی، نقاشی، گرافیک دستی و رایانه‌ای از جمله جشنواره‌های برگزار شده در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که مجموعا 270 اثر از هنرمندان استانی و کشوری به دبیرخانه این جشنواره واصل شده است. 
وی متذکر شد: در این جشنواره از 120 هنرمند استانی و هفت هنرمند کشوری که دارای آثار ارزشمند و برگزیده در زمینه اهل بیت بودند تجلیل شد.
کمال‌وندی استقبال هنرمندان و کیفیت آثار ارسالی هنرمندان را بی‌نظیر خواند و تاکید کرد: حضور 170 هنرمند فعال در حوزه رضوی و ارائه آثار خود به این جشنواره ها اقدامی ارزشمند و ماندگار در تاریخ این استان خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود اذعان داشت: روند موجود با قدرت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد. 
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول