اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ضمن تشریح برنامه‌های روز جهانی کودک تبیین شد؛

جایگاه کودک در فرهنگ اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی کودک و مشاور استاندار در امور آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه‌های روز جهانی کودک در استان البرز، اهداف و فعالیت‌های کانون و برنامه‌های تدارک دیده شده را برای این روز اعلام کرد.

جایگاه کودک در فرهنگ اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، صفی الله رمضان‌خانی افزود: جایگاه کودکان در مذهب اسلام و ارج نهادن به آنان، کودکان کار و خیابان و کودک آزاری و جایگاه مسئولان در ارتباط با پیشگیری از این آسیب و کمک رسانی به کودکان آزار دیده از موضوع‌های هفته جهانی کودک است.
وی اظهار داشت: تربیت بچه‌ها به زمان و مکان خاصی محدود نیست و اگر هر مکانی را تبدیل به مرکز آموزشی کنیم، آینده خوب و روشنی را برای آنان رقم خواهیم زد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز با اشاره به بیانات و توقعات رهبر معظم انقلاب از کانون گفت: ما باید تفکر فلسفی، اخلاقی و منطقی کودکان را رشد دهیم و برای خدمت رسانی به کودکان به قد آنها فکر نکنیم بلکه به عمق دانسته‌هایشان بیندیشیم .
وی بیان داشت: در اسلام و سیره رسول خدا (ص) و علمای اسلام به فراوانی شاهد اظهار لطف و احترام آنان به کودکان هستیم.
مشاور استاندار البرز افزود: ارج نهادن به کودکان در رشد و سلامت و شکل‌گیری شخصیت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به موقعیت و وضعیت کودکان کار و خیابان تاکید کرد: وجود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در هرجامعه‌ای، کودکان را بیشتر از گروه‌های دیگر در معرض خطر قرار می‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسیب می‌رساند.
رمضان‌خانی، شکل‌گیری بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان در استان در این زمینه را از جمله راهکارها دانست.
وی ضمن بیان فعالیت‌های کانون در سه زمینه فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان اشاره کرد که بزرگترین جشن روز جهانی کودک در روز شنبه 16 مهر ماه 90 توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری، رادیو البرز، اداره کل بهزیستی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول