اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا در مشهد؛

کارگاه جنگ نرم و رسانه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما شعبه خراسان گفت: نخستین کارگاه جنگ و رسانه از سلسله نشست‌های یک جرعه رسانه توسط سازمان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی برگزار می‌شود.

کارگاه جنگ نرم و رسانه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آرش ضیایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سلسله نشست‌ها با هدف تعمیق ارتباط گیری بخش حوزه علمیه و روحانیت با مجموعه صدا و سیما در راستای تولید برنامه‌های محتوایی و ارزشی است.
وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری نیز همین ارتباط گیری بسیار موثر است، افزود: این اقدام یک حرکت بسیار خوب و جدید در حوزه علمیه خراسان با بخش مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما است.
این استاد حوزه و دانشگاه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در این رابطه پرداخت و متذکر شد: بر اساس این فرمایشات باید کار روحانیون در رسانه‌ها عمیق‌تر شده و تنها نباید به وعظ و خطابه ختم شود.
وی تاکید کرد: همچنین روحانیون هم باید انحراف را در رسانه شناخته و هم درصدد جلوگیری از آن باشند.
ضیایی با بیان اینکه روحانیون بدون اطلاع از علم و سواد رسانه نمی‌توانند در این زمینه گام بردارند، خاطر نشان کرد: در همین راستا سلسله نشست‌های یک جرعه از رسانه نیز با همین رویکرد برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما شعبه خراسان نیز برای تدوین یک برنامه جامع رسانه‌ای یک دورنما را ترسیم کرده که باید در این راه تلاش بسیاری نیز صورت پذیرد.
دبیر علمی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما شعبه خراسان با تاکید بر این مطلب که وضعیت ما در جنگ نرم به مانند تک تیراندازهایی است که از مناطق مختلف به دشمن حمله می‌کنند، گفت: با این حال تنها با تشکیل یک قرارگاه عملیاتی می‌‌توان بر این هجمه‌ها پیروز شد.
وی افزود: در همین راستا این مرکز برای این کار برنامه‌های خود را در دو درجه بحث‌های مبانی و مباحث مبادی و مصادیق نیازهای عینی تقسیم کرده است.
ضیایی بیان داشت: همچنین برنامه‌های آموزشی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما شعبه خراسان نیز بر دو پایه دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی بنا نهاده شده است.
وی با بیان اینکه دوره ادبیات نمایشی در حوزه دوره‌های آموزشی در سال جاری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: به همین منظور برای شروع این برنامه، کار را در حوزه جنگ نرم و رسانه آغاز شده است.
دبیر علمی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما شعبه خراسان گفت: نخستین کارگروه از سلسله نشست‌های یک جرعه از رسانه فردا با حضور مسئولان و اندیشمندان حوزه جنگ نرم و رسانه در محل ساختمان صبای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول