اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

باید رمز مبارزه با جنگ نرم دشمنان را شناساند

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: باید رمز و کلید مبارزه با جنگ نرم دشمنان را به مخاطبان شناساند.

باید رمز مبارزه با جنگ نرم دشمنان را شناساند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مجید نجفی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ سنگرسازان بی‌سنگر تیپ پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جنگ تحمیلی از سوی دشمنان تمام شده و فقط تاکتیک‌ها، روش‌ها و شیوه‌های دشمن تغییر یافته است، افزود: تا دیروز ابزار جنگ دشمنان، سلاح گرم و استفاده از سلاح شیمیایی بود و امروز دشمنان انقلاب با استفاده از رسانه‌های گروهی و تهاجم فرهنگی، هجمه‌های متفاوتی را به راه انداخته‌اند.
وی با بیان اینکه در جامعه امروزی قلم و رسانه دیداری، شنیداری، مجازی و مطبوعات مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم هستند و باید تقویت و کمک شوند، ادامه داد: امروزه اهل قلم در جنگ نرم نقشی اساسی ایفا می‌کنند چرا که باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان قلمفرسایی کرد. 
نجفی از اهل قلم به عنوان سربازان جبهه فرهنگی یاد و تاکید کرد: نویسندگان و خبرنگاران باید با استفاده از ابزارهای مدرن همچون اینترنت و ماهواره، توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.
وی با اشاره به اینکه جنگ نرم با توجه به ابزارها و برنامه‌ها، بسیار پیچیده‌تر از میدان مبارزه است، ادامه داد: هم اکنون وظیفه جوانان به ویژه اهل قلم برای تنویر افکار عمومی به منظور مقابله با حربه‌های فرهنگی دشمنان بسیار سنگین بوده و باید رمز و کلید مبارزه با جنگ نرم دشمنان را به مخاطبان بشناسانند و آنها را نسبت به اقداماتی که بسیاری از آنها در ظاهر و قالب دوستی و با نیت مرموز جنگ نرم، ترسیم می‌شوند، بیدار و روشن سازند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، مهم‌ترین هدف دشمن را سست کردن باورهای آرمانی و دینی مردم عنوان کرده و با اشاره به اینکه دشمن با هدف فتح اعتقادات مردم وارد عرصه نبرد نابرابر شده است، ادامه داد: این باورها در خون این مردم بوده و دفاع از باورهای مردم و مقابله با باورهای وارداتی وظیفه خود مردم و رسانه‌هاست.
وی با بیان این نکته که حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، نهادی فرهنگی و درگیر جنگ نرم است، اظهار داشت: تولید محصولات فاخر فرهنگی در نقد افکار انحرافی و بیان توطئه‌های فرهنگی دشمنان اسلام، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و تربیت کادر متخصص در مقابله با این جنگ وظیفه ماست. 
نجفی با بیان اینکه به گواهی تاریخ یکی از محکم‌ترین سنگرها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سنگر جهاد سازندگی بود، افزود: هشت سال دفاع از سرزمین و انقلاب اسلامی ایران با حضور مستمر سنگرسازان بی‌سنگر، پرچم افتخاری بر فراز قله‌های سازندگی است چرا که این نهاد مقدس با ایجاد ستادها، قرارگاه‌ها و مراکز پشتیبانی و مهندسی رزمی به رزمندگان و جنگ‌زدگان در تمام زمینه‌ها از جمله ساخت پل، خاکریز، سنگر، سایت موشکی و باند هلی‌کوپتر، قبل و بعد از هر عملیات همچنین در زمینه‌های بازسازی و نوسازی مناطق جنگی بیشترین کارآیی را از خود نشان داده است. 
علی رئوف از فرماندهان دفاع مقدس نیز در این گردهمایی با بیان اینکه بازگو کردن خاطرات و یاد شهیدان توسط رزمندگان دفاع مقدس برای نسل جوان امروز می‌تواند الگویی از شهیدان به آنان بدهد، گفت: این جمله سردار شهید پورشریفی باید برای همیشه در اذهان جهادگران باقی بماند و آن اینکه، به فضل الهی جهاد سازندگی کاری را آغاز نمی‌کند و اگر آغاز کرد به نحو احسن به اتمام می‌رساند. 
اعزام بیش از 37 هزار نفر نیروی فنی و مهندسی، احداث 7 هزار و 280 کیلومتر جاده، 360 مورد پایگاه پدافندی، 3 هزار و 500 مورد انواع سنگر، 5 هزار کیلومتر خاکریز در حین عملیات‌ها، 11 مورد سایت موشک زمین به زمین در مناطق غرب و جنوب کشور از جمله اقدامات تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ 57 فجر جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی در دوران جنگ تحمیلی بوده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول