اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فضای مذهبی در دانشگاه‌ها تقویت شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به مذهبی بودن استان قزوین باید این فضا در دانشگاه‌ها تقویت شود.

فضای مذهبی در دانشگاه‌ها تقویت شود
به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، آیت الله هادی باریک‌‌بین ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: کشور ما در سایه انقلاب اسلامی، مردم فداکار و روحانیت آگاه و هوشیار که در راس آن رهبری امام خمینی بود، توانستند کشور را از چنگ استکبار خارج کنند و کشوری اسلامی و قرآنی با نظام مردم سالاری دینی برقرار کنند.
وی افزود: مردم در پیروزی انقلاب نقش بسیاری داشته و توانستند بساط استکبار و غرب را از بین برده و نظام اسلامی را جایگزین کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: مردم همچنان در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و با پشتکار و حمایت‌های بسیار نمی‌گذارند دشمنان در کشور نفوذ کنند و الحمدالله با تلاش و خدمت‌رسانی مسئولان پیشرفت خوبی در زمینه‌های علمی و فرهنگی داشتیم
وی اضافه کرد: غرب با وجود رسوایی‌هایی که در فعالیت‌هایشان به وجود آمده همچنان بر دانشگاه‌ها سایه افکنده و تلاش می‌کند از راه‌های دیگری نفوذ کند، البته فضای دانشگاه‌های ما اسلامی است و دانشجویان و استادان هر کدام در درجه‌های خود مسلمان و هوشیار هستند.
باریک‌بین گفت: ما باید تلاش کنیم فضای دانشگاه مملو از صداقت، پاکدامنی، سلامت روحی و روانی، حمایت از رهبری، اعتقادات اصیل اسلامی، تفسیر و ترجمه قرآن شود؛ دانشگاه‌های کشور، انقلابی و اسلامی هستند و حرف اول باید از طریق  فرهنگ اسلامی، اخلاقی و دینی گفته شود.
وی با اشاره به ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهیدان، جانبازان و ایثارگران با تقدیم جان و مالشان در راه اسلام وظیفه ما را در حفظ ارزش‌های اسلامی سنگین‌تر و سخت‌تر کرده‌‌اند.
باریک‌بین خطاب به اساتید دانشگاه تصریح کرد: استادان باید در برخورد با دانشجویان اخلاق و رفتار اصولی را رعایت کنند چراکه رشد دانشجویان در زمینه علمی در سایه پایبندی به اخلاق اسلامی، اعتقادات قرآنی و دستورات ولی فقیه امکان‌پذیر است.
وی عنوان کرد: نتیجه انقلاب در جهان مشخص شده است و انقلاب مانند نهالی است که امام خمینی کاشته و مردم با جان و مالشان آن را آبیاری کردند و امروز مردم در سایه شاخه، برگ و میوه‌هایش از آن بهره‌مند می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: با توجه به مذهبی بودن استان قزوین باید فضای  مناسب در دانشگاه‌های غیر دولتی که اکنون بسیار است، ایجاد شود؛ تلاش رهبر انقلاب اسلامی بر این بوده تا دانشگاه‌ها نیز اسلامی باشند و در جهات علمی، اخلاقی و اعتقادی گام‌هایی خوبی بردارند.
وی تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مردم و دانشجویان باید دست به دست هم دهند و ارزش والایی را که از انقلاب به یادگار مانده به نسل‌های آینده انتقال دهند.
باریک‌بین اعلام کرد: هنوز از لحاظ اخلاقی نتوانسته‌ایم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم و باید توجه داشته باشیم ما کشوری هستیم که کانون انقلاب بوده و کشورهای دیگر به ما نگاه می‌کنند.
وی یادآور شد: البته مسئولان و قوه قضائیه در تلاش هستند تا فسادها  را از بین برده و کسانی که درصدد ضربه زدن به نظام و اسلام هستند را ریشه‌کن کنند.
رئیس نهاد مقام رهبری در دانشگاه‌های آزاد قزوین بیان کرد: هدف نظام مقدس ما از برپایی دانشگاه تربیت علما و دانشجویان متدین به عنوان تکیه‌گاه نظام است پس باید نیروهای دانشگاهی متدین، با ایمان و پایبند اسلام باشند.
اسماعیل حیدری افزود: در دانشگاه‌ها خط و جناح‌هایی وجود دارد که برای این مکان‌ها مناسب نیست و دانشگاهیان باید تلاش کنند  خط‌‌ بازی‌ها و جناح‌ها را کنار بگذارند؛ باید در کشور اختلاف‌ها را کنار گذاشت چون مبنای توحید در اسلام، همبستگی است و هرکجا تفرقه باشد شیطان در آنجا حضور دارد.
وی اضافه کرد: دانشگاه‌های آزاد افراد بسیاری را گردآوری کرده و باعث ترقی دانشجویان می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول