اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دشمن دانشگاه‌ها را مورد آماج قرار داده است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دشمن بیدار است و دانشگاه‌ها را مورد آماج خود قرار داده است.

دشمن دانشگاه‌ها را مورد آماج قرار داده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد مهدی‌نژاد‌نوری در مراسم افتتاحیه چهل و دومین گردهمایی معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک علم و فناوری اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها این است که با هم ارتباط داشته باشیم و نظرات علمی خود را به یکدیگر منتقل کنیم و هزینه‌های مدیریتی را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: شناسایی وضع موجود خیلی مهم است راه و مسیری که در پیش داریم به سوی هدفی یکسان است.
معاون پژوهش فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان یک سری سؤالات در خصوص گردهمایی اضافه کرد: ما باید در بحث علم سرآمد منطقه باشیم و در 50 سال آینده زبان علمی دنیا زبان فارسی باشد. برای رسیدن به این هدف تا به حال چه کاری را انجام داده‌ایم.
وی تصریح کرد: برای اینکه فعالیت پژوهشی نیازمحور باشد چه کاری انجام داده‌ایم که نیاز کشور را رفع کند.
مهدی‌نژاد‌نوری عنوان کرد: ‌ارتباط دانشگاه و صنعت باید تقویت شود و همچنین بخش خصوصی باید بخش مهمی است اعتبارات پژوهشی را قبول کند. آیا تا به حال کاری صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی کارآفرین نیستند بلکه کارجو هستند. چه کارهایی باید انجام دهیم که دانشجویان بتوانند زمینه‌ جدیدی را ابداع کنند و کسب و کاری را براساس آن انجام دهند.
معاون پژوهش فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان سؤالات دیگر از جمله جهش علی باید داشته باشیم چرخه ایده‌ تا مصرف باید بسته شود و محدودیت منابع مالی افزود: گردهمایی و نشست‌ها با این هدف انجام می‌گیرد که به سؤالات جواب صحیح داده شود و راه درست را انتخاب کنیم و با جدیدت پیگیر خواهیم بود.
وی در پایان گفت:‌ دشمن بیدار است و دانشگاه‌ها را مورد آماج خود قرار داده است. آنها با قطع پایگاه علمی از دانشگاه‌های ایران در فکر خام خود احساس می‌کنند که کاری بزرگ انجام داده‌اند. این را بدانند که رشد علمی ایران یک امر واقعی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول