اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

قدیمی‌ترین موقوفه ‌اصفهان مربوط به 1116 سال پیش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: قدیمی‌ترین موقوفه موجود در اصفهان به یک هزار و 116 سال پیش بر می‌گردد.

قدیمی‌ترین موقوفه ‌اصفهان مربوط به 1116 سال پیش است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری ظهر امروز در جلسه دومین جشنواره فرهنگی هنری وقف اظهار داشت: آشنایی مردم و مسئولان با نهاد بزرگ وقف از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز است و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در این زمینه نقش موثری دارد.
وی به ضرورت شناساندن وقف و موضوعات مربوط به آن در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: مردم باید با نهاد وقف آشنا شوند و این موضوع با برگزاری جشنواره‌های مختلف در این زمینه تحقق می‌یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های جدیدی و ویژه‌ای در این اداره تصریح کرد: در حال حاضر شناساندن نهاد وقف از زبان هنر از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این اداره محسوب می‌شود.
وی به جایگاه هنر و برنامه‌های هنری در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که تمام اقدامات موجود در جامعه با هنر عجین شود، جامعه با هنرمندی انسان‌ها متحول می‌شود.
اژدری با اشاره به اینکه خداوند بهترین هنرمند جهان هستی است، تاکید کرد: خلق زیبایی‌های مختلف و ویژه در جهان هستی و توازن در خلقت هنر و هنرمندی خداوند را به عنوان خالق هستی نشان می‌دهد.
وی به وجود زیبایی‌های بسیاری در جهان هستی اشاره کرد و بیان داشت: تمام انسان‌ها باید یک صفت از صفات خداوند را داشته‌ باشند و هنر نیز یکی از صفات برجسته خداوند محسوب می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: زندگی تمام انسان‌ها با هنر آمیخته شده است و هنر و موضوعات هنری در تمام شئونات زندگی انسان‌ها به میزان بسیاری مشاهده می‌شود.
وی به سنت حسنه وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف یکی از سنت‌های قدیمی در جامعه بوده و پیامبران و ائمه اطهار (ع) به عنوان نخستین واقفان در جامعه هستند و این افراد واقفان بزرگ عالم هستی بوده‌اند.
اژدری با اشاره به موقوفه موجود در اصفهان اظهار داشت: قدیمی‌ترین موقوفه موجود در اصفهان به یک هزار و 116 سال پیش بر می‌گردد و این موقوفه هنوز زنده و جاویدان است.
وی به ضرورت توجه به آمیخته شدن هنر با نهاد وقف اشاره کرد و افزود: آمیخته شدن هنر با وقف باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در حال حاضر مردم و مسئولان با وقف و موضوعات مربوط به آن آشنا نیستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: عدم آشنایی مردم و مسئولان با این نهاد بزرگ یک حقیقت بوده و وجود مشکلات بسیاری در این زمینه به دلیل عدم آگاهی مردم نسبت به این موضوع مهم است.
وی به دومین جشنواره وقف با عنوان چشمه همیشه جاری اشاره کرد و افزود: این جشنواره در سراسر کشور برگزار می‌شود و با برگزاری این جشنواره زمینه‌های آشنایی مردم و هنرمندان با وقف و موضوعات مربوط به آن فراهم می‌شود.
اژدری با اشاره به اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی تاکید کرد: اصفهان باید در این زمینه پیشگام باشد و از ابتدای عالم هستی تا‌کنون در تمام زمینه‌ها و به ویژه در زمینه هنر اصفهان در سطح کشور از استان‌های نمونه است.
وی اضافه کرد: اصفهان همواره در راستای ترویج هنر فعالیت می‌کند و هنر و موضوعات هنری در سطح جامعه با اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های هنری شناخته می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به وجود وقف‌های بسیاری در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: وجود موقوفه‌ها، رقبه‌ها و بقاع و اماکن متبرکه موجود در استان، اصفهان را به عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های مذهبی و اسلامی موجود در سطح کشور نشان می‌دهد.
وی بیان داشت: وقف باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و تمام مسئولان و ارگان‌های دولتی باید در راستای ترویج وقف به عنوان یکی از سنت‌های حسنه تلاش کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول