اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت بزرگ‌ترین موقوفه کشور:

یک سوم اراضی زیر کشت خربزه در تربت‌جام وقفی است

خبرگزاری فارس: تولیت بزرگ‌ترین موقوفه کشور گفت: بر‌اساس داده‌های آماری یک سوم اراضی زیر کشت خربزه در شهرستان تربت‌جام وقفی است.

یک سوم اراضی زیر کشت خربزه در تربت‌جام وقفی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سید مجتبی کلالی سجاوند اظهار داشت: اراضی مذکور جزو موقوفه سید کلالی سجاوندی است که در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. 
وی ادامه داد: همچنین یک سوم از اراضی کشاورزی تربت‌جام اصلاحات اراضی شده و اسناد آن به نام کشاورزان و خربزه‌کاران صادر شده است. 
کلالی سجاوند با اشاره به اینکه کشاورزان مالکان اصلی زمین هستند گفت: اسناد کشاورزان در تربت‌جام قدمت 400 ساله دارند.
وی افزود: هم‌اینک املاکی که در اختیار کشاورزان تربت‌جام است طبق کتاب شجره طیبه‌ای که اکنون در موزه آستان‌قدس رضوی نگهداری می‌شود متعلق به موقوفه اولادی است . 
تولیت موقوفه کلالی سجاوند گفت: هم‌اینک کشاورزان تربت‌جام برخی از املاکی که در اختیار دارند صاحب زمین نیستند بلکه امان‌تدار اولاد خودشان هستند‌.
وی تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان تربت‌ جام بخواهند اراضی وقفی را به غیر از اولاد خود منتقل کنند باید 40 درصد مبلغ مورد معامله را به هیئت امنای موقوفه به عنوان حق تقدیمی پرداخت کنند. 
کلالی سجاوند گفت : آمادگی دارد در هر منطقه‌ای اشخاصی حقیقی یا حقوقی وجوهاتی را به عناوین اجاره و حق تقدیمی از کشاورزان اخذ نمایند و در حق آنان احجاف می‌کنند حضور یافته و از حق و حقوق کشاورزان دفاع کند. 
وی افزود: متاسفانه دیده می‌شود که عده‌ای بدون آگاهی، خود را وابستگان متولیان موقوفه کلالی معرفی کرده و به کشاورزان تربت‌جام احجاف می‌کنند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول