اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

سم‌زدایی 14 هزار هکتار از باغ‌های جهرم

خبرگزاری فارس: کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی جهرم از سم‌زدایی 14 هزار و 649 هکتار از باغات این شهرستان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

سم‌زدایی 14 هزار هکتار از باغ‌های جهرم
احسان‌الله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: شهرستان جهرم با دارا بودن بیش از 30 هزار هکتار باغات مختلف یکی از قطب‌های مهم باغی استان فارس محسوب می‌شود که باغداران آن هر ساله با مشکل مبارزه با علف‌های هرز به ویژه علف‌های هرز چند ساله نظیر چمن، پیچک صحرایی، خارشتر، سس و دیگر علف‌های هرز روبه‌رو هستند.
مسئول واحد حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: باغداران برای مبارزه با این علف‌های هرز از سمومی نظیر گراماسون، توفوردی، رانداپ و بستا استفاده می‌کنند که از این بین استفاده از سم رانداپ همراه با مقداری کود سولفات آمونیوم نتایج بهتری در پی داشته است.
وی با اشاره به مبارزه علیه علف‌های هرز در شهرستان جهرم بیان داشت: در شش ماه نخست سال زراعی جاری در سطح 14 هزار و 649 هکتار از باغات شهرستان جهرم با علف‌های هرز مبارزه صورت گرفته و 71 هزار و 210 لیتر سم نیز استفاده شده است.
ابراهیمی استفاده از سموم شیمیایی را به عنوان مهم‌ترین روش مبارزه با علف‌های هرز دانست و بیان داشت: افزایش سطح آگاهی و شناخت کارشناسان و کشاورزان برای مبارزه با این معضل و اعمال مدیریت صحیح از سوی آنها، مهم‌ترین راه حل ممکن است.
این مسئول با بیان اینکه مبارزه به موقع با علف‌های هرز مزارع تا 30 درصد می‌تواند منجر به افزایش عملکرد محصول شود خاطرنشان کرد: کم‌توجهی کشاورزان به مبارزه با علف‌های هرز سبب کاهش تولید محصولات کشاورزی می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول