اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان:

مرغ‌های وارداتی تاریخ انقضای رو به پایان دارند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: مرغ‌های وارداتی از برزیل و ترکیه تاریخ انقضای رو به پایان دارند تا با نرخ کمتر به بازار عرضه شوند.

مرغ‌های وارداتی تاریخ انقضای رو به پایان دارند
بهرام پاکزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش نرخ تخم‌مرغ در کشور و استان اصفهان اظهار داشت: یکی از دلایل بروز چنین نوساناتی را شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی در کشور اعلام کرده‌اند که این بیماری تاکنون در مرغ‌های تخم‌گذار بروز کرده است و در مرغ‌های گوشتی مشاهده نشده است.
وی افزود: افزایش نرخ تخم‌مرغ در کشور به دلیل نوسانات عرضه و تقاضا در بازار است و به دلیل دشواری واردات این محصول قادر به واردات برای کنترل بازار نیستیم.
دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان با اشاره به اینکه کاهش تولید هم در این مدت دست به دست دیگر عوامل برای افزایش نرخ تخم‌مرغ داده است، گفت: افزایش هزینه‌های تولید برای مرغداری‌ها ضررهای سنگینی را متوجه آنها کرده است که اگر دولت یک نرخ ثابت برای مرغ یا هر کالای دیگری اعلام کند و تحت هر شرایطی آن را از تولیدکننده خریداری کند، دیگر وضعیت بازار به این صورت دچار نوسان نمی‌شود.

* ذهنیت مصرف‌کننده به تولیدکننده در ایران خوب نیست
وی بیان داشت: تولید‌کنندگان مرغ استان در حال حاضر با افزایش نرخ نهاده‌ها در بدترین شرایط خود به سر می‌برند و واردات هم به این مشکلات افزوده است.
پاکزاد اضافه کرد: برزیل و ترکیه عمده کشورهایی هستند که واردات مرغ ایران از آنها صورت می‌گیرد و اغلب مرغ‌های وارداتی آنها تاریخ انقضای رو به پایان دارند.
وی با بیان اینکه بهانه دولت برای عرضه مرغ‌های وارداتی خرید قبلی آنها پیش از ممنوع شدن واردات مرغ است، افزود: واردکننده این مرغ‌ها مشخص نیست و در اعتراضاتی که ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم اعلام کردند که وزارت بازرگانی تنها مجوز واردات را می‌دهد و این بخش خصوصی است که واردکننده اصلی مرغ به ایران است.
دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان اظهار داشت: واردات مرغ در حالی است که ما به واردات هیچ نیازی نداریم و اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نرخ 2هزار و 360 تومان پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید از مرغداران را لحاظ می‌کرد و دیگر واحدها مجبور نبودند مرغ را با نرخ یک هزار و 900 تومان به دولت بفروشند که متحمل ضرر شوند.
وی ادامه داد: همان میزان که دولت به مصرف‌کننده بها می‌دهد باید به تولیدکننده نیز بها داده شود و ذهنیت مصرف‌کننده، نسبت به تولیدکننده تغییر یابد.
پاکزاد با اشاره به اینکه معدل جوجه ریزی در کشور چهار دوره در سال بوده و این در حالی است که معدل آن در سال گذشته در اصفهان به کاهش به 2.7 دوره رسید، گفت: در سال گذشته 30درصد واحدها به دلیل عدم توان خود به خود کنار رفتند.
وی بیان کرد: اگر قرار است وارداتی در مورد مرغ انجام گیرد باید زیر نظر اتحادیه باشد و بر اساس روابط این اقدام صورت نگیرد.
 
* دامپزشکی بیماری‌ نیوکاسل در مرغ‌داری‌ها را کنترل نکرده است
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان تصریح کرد: از مجلس انتظار داریم که قانون کاهش واردات در زمان تولید کافی در کشور را مورد نظارت خود قرار دهد.
وی در پایان از استمرار بیماری نیوکاسل، برونشیت و آنفلوانزای مرغی هادی در استان اصفهان خبر داد و افزود: با وجود اطلاع اداره دامپزشکی استان از این موضوع تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است و تولیدکننده‌ها برای خرید واکسن پیشگیری به دلیل تحریم‌ها و هزینه بالای آن، با مشکل روبه‌رو هستند.
پاکزاد تصریح کرد: در صورت اختلاط دو نوع از این بیماری‌ها تلفات شدیدی در  واحدهای مرغداری بروز می‌کند که در یک دوره زمانی چنین شرایطی در مرغداری‌های استان به وجود آمد و برخی از سالن‌های مرغداری تا 70درصد هم تلفات داشتند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول