اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان اصفهان:

مرغ هورمونی در اصفهان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه خرید هورمون صرفه اقتصادی ندارد، گفت: مرغ هورمونی در اصفهان وجود ندارد.

مرغ هورمونی در اصفهان وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اکبر حسینی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز دامپزشک برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های امسال که برای گرامیداشت روز دامپزشک در نظر گرفته شده است، برنامه خاصی نیست و مثل روال سال‌های قبلی است.
وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار روی دام و طیور لیبل‌گذاری می‌شود، افزود: راه‌اندازی سامانه اطلاع جغرافیایی طیور و پرورش بوقلمون و شترمرغ از اقداماتی است که برای نخستین بار استان اصفهان انجام شده است.
مدیرکل سازمان دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: 2 یا 3هزار تن پای مرغ امسال به چین و هند صادر شده است.  
*مرغ هورمونی به صرفه مملکت نیست
مدیرکل سازمان دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: آنچه بین عامه مردم در زمینه تزریق هورمون به مرغ‌ها و رشد بی‌رویه مرغ صحیح نیست و به جرات می‌گویم که مرغ هورمونی در اصفهان وجود ندارد و انشاء الله در کشور هم وجود ندارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که هورمون گران‌قیمت است و خرید آن صرفه اقتصادی ندارد به همین دلیل مرغ هورمونی به صرفه مملکت نیست.
حسینی که به هنگام پرسش این سوال که گفته می‌شود به برخی از مرغ‌ها هورمون تزریق می‌کنند تا زود و بی‌رویه  رشد کنند، خنده‌ای کرد و گفت: مرغداران ما زحمت زیادی می‌کشند تا یک جوجه به مرغ تبدیل شود و طبق استاندارد بین 42 تا 48 روز باید زمان ببرد که حتی در برخی مواقع یک جوجه تا دو ماه هم به مرغ تبدیل نشده است.
 
*اشاعه کذب مرغ هورمونی در کشور، اجحاف به تولیدکنندگان
وی ادامه داد: اگر رسانه‌ای سعی در انعکاس یا اشاعه مرغی هورمونی کند در واقع به حق تولید کنندگان کشور اجحاف کرده است.
حسینی با اشاره به اینکه مصرف مرغ‌های هورمونی سبب بلوغ زودرس در زنان می‌شود یا اینکه موی زاید را در آنها افزایش می‌دهد یک شایعه است و تصریح کرد: اصلا هورمونی اضافه نمی‌شود که مرغ هورمونی تولید شود و عوارضی بر جای بگذارد.
وی گفت: اگر پزشک یا رسانه‌ای مطلبی در زمینه وجود مرغ‌های هورمونی در حالی منتشر کند که صحت ندارد و مردم را به سمت خرید مرغ برزیلی سوق دهد به نوعی  زیر سوال بردن تولیدکنندگان داخلی است.  
مدیرکل سازمان دامپزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر که خرید مرغ ارزان‌تر از تخم‌مرغ است، بنابراین انتشار این‌گونه اخبار تنها سبب روی آوردن مردم به مصرف مرغ برزیلی می‌شود.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول