اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تأمین نیاز بازار سراسری کشور صورت گرفت؛

تولید تخم‌مرغ مازاد در مرغداری‌های اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ اصفهان گفت: برای تأمین نیاز بازار سراسری کشور، مرغداری‌های اصفهان دست به تولید مازاد تخم‌مرغ زده‌اند.

تولید تخم‌مرغ مازاد در مرغداری‌های اصفهان
محمدرضا نقشینه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نوسان‌های اخیر در نرخ تخم‌مرغ در سراسر کشور و در استان اصفهان اظهار داشت: در مورد اینکه آیا دلیل واقعی افزایش نرخ این محصول بروز و شیوع آنفلوانزای مرغی در کشور بوده یا نه، اطلاع دقیقی ندارم.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان تاکنون موردی از بروز آنفلوانزای مرغی در مرغداری‌ها مشاهده نشده است، گفت: در سال‌ گذشته هم این بیماری و به دنبال آن این شرایط در دیگر استان‌های کشور مانند تهران، قم و قزوین به وجود آمده بود که این نوسانات قیمتی در مورد تخم‌مرغ همان اثرات بیماری سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل بروز بیماری عرضه کاهش یافته است و به تبع آن این موضوع سبب افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازارهای سراسر کشور شده است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان به‌رغم اینکه از آسیب این بیماری در امان بوده است شامل افزایش نرخ‌ها شده است، افزود: به دلیل کاهش تولید تخم‌مرغ در استان تهران، استان اصفهان ناچار است بخشی از تولیدات خود را به این استان صادر کند و این موضوع سبب کاهش عرضه در اصفهان و در نتیجه نوسان قیمت شده است.
نقشینه در ادامه با بیان اینکه اصفهان نمی‌تواند درهای عرضه خود را به روی دیگر استان‌ها ببندد، گفت: اگر بتوان بین تمامی استان‌ها یک حصار کشید شاید در این صورت اصفهان از افزایش نرخ تخم‌مرغ در امان بماند که این مسئله غیرممکن است.
وی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در حال حاضر نظارت خوبی را در مورد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا دارد و عمده دلیل بروز مرغی در ایران ورود مرغ‌های مهاجر به ایران اعلام شده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ استان اصفهان در ادامه گفت‌وگوی خود با این رسانه و در پاسخ به این پرسش که اگر دلیل اصلی بروز آنفلوانزای مرغی ورود پرندگان مهاجر بوده است، آیا استان اصفهان از بروز این بیماری در امان می‌ماند، افزود: ممکن است استان اصفهان هم با سرایت این بیماری دچار مشکل شود.
وی با بیان اینکه با این حال دامپزشکی تلاش‌های خود را برای جلوگیری از ورود این بیماری به اصفهان انجام می‌دهد، گفت: با افزایش جوجه ریزی در آینده تولید مازاد صورت می‌گیرد و از عطش و نوسانات بازار تخم‌مرغ کاسته می‌شود.
نقشینه افزود: تولید مازاد زمانی صورت می‌گیرد که بازار این سودآوری را داشته باشد و تولیدکننده برای تولید مازاد و عرضه آن به بازار راغب باشد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این اتفاق در استان اصفهان افتاده است و در روزهای آینده شاهد افزایش تولید و کاهش نرخ این محصول هستیم، اضافه کرد: نرخ تخم‌مرغ در روز دوشنبه به ازای هر کیلو 3 هزار و 700 تومان بوده و در روز گذشته با کاهش قیمت به 3 هزار و 650 تومان رسید.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول