اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

صادرات 6 میلیون قطعه مرغ زنده از خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات 6 میلیون و 824 هزار و 950 قطعه مرغ زنده از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

صادرات 6 میلیون قطعه مرغ زنده از خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 25 هزار و 200 عدد تخم مرغ نطفه‌دار به کشور ترکمنستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی قطب تولید گوشت سفید است، اظهار داشت: در خراسان جنوبی سه کشتارگاه طیور فعالیت می‌کند که گوشت‌های صادر شده به خارج از استان هم به صورت زنده و منجمد است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به صادرات گوشت به خارج از استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 4 میلیون و 181 هزار کیلوگرم مرغ گرم و منجمد به سایر استان‌ها صادر شده است.
رضایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان با کشور افغانستان و استان سیستان و بلوچستان در بحث ورود دام غیرمجاز به خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تعداد 78 مورد محموله توقیفی دام غیر مجاز در استان صورت گرفته که 2 هزار و 340 رأس دام در این زمینه توقیف شده است.

*کاهش 84 درصدی دام غیر مجاز در خراسان جنوبی
وی از کاهش 84 درصدی ورود دام غیر مجاز به استان نسبت به سال گذشته خبر داد و ادامه داد: در شش ماه نخست سال 89 در استان 861 مورد محموله دام غیر مجاز در استان کشف شده که در این زمینه 13 هزار و 856 رأس دام توقیف شده که این امر مرهون همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح استان است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری 117 مورد کانون تب برفکی علیه این بیماری در استان فعال بوده است، ادامه داد: بیماری طاعون نشخوارکننده در سال گذشته 53 مورد در سطح استان بوده که این امر در سال جاری به 15 مورد رسیده و در بیماری آبله دامی از چهار مورد بیماری در سال گذشته به یک مورد در سال جاری رسیده است.
 
*انجام 3 میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام علیه بیماری‌ها 
رضایی از واکسیناسیون 3 میلیون و 559 هزار و 279 مورد نوبت علیه بیماری دام‌ها در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: از این میزان یک میلیون و 886 هزار و 219 نوبت علیه بیماری‌های دامی مانند آبله، تب برفکی، و یک میلیون و 673 هزار نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک دام و انسان، شاربن، تب برفکی و تب مالت است.
وی افزود: در راستای مبارزه با بیماری‌های خطرناک مانند تب کریمو کنگو که از طریق سم‌پاشی در مراکز دامی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در همین راستا 8 هزار و 616 لیتر سم در کل استان توزیع که مراکز دامی استان علیه این بیماری سم‌پاشی شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 19 هزار رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان ذبح شده‌اند، گفت: در همین زمینه 2 هزار و 800 رأس گاو و گوساله و 366 رأس شتر در کشتارگاه‌های استان ذبح شده است.
 
*ضبط 58 هزار تن گوشت از ابتدای سال جاری
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 58 هزار تن گوشت از چرخه مصرف خارج و ضبط شده است، ادامه داد: از این میزان 31 هزار کیلوگرم از کشتارگاه‌های طیور و 20 هزار کیلوگرم در بازدید از مراکز عرضه گوشت و 7 هزار و 156 کیلوگرم از طریق کشتارگاه‌های دام ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول