اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

تولید 10 هزار تنی تخم‌مرغ در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان گفت: در شش ماهه اول سال جاری 10 هزار و 500 تن تخم‌مرغ در مرغداری‌های این شهرستان تولید شده‌ است.

تولید 10 هزار تنی تخم‌مرغ در کاشان
مجید کافی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار شهرستان کاشان در شش ماهه اول سال جاری مقدار10 هزار و 500 تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف کردند.
رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه این میزان تولید تخم مرغ در 41 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار این شهرستان تولید شده ‌است، افزود: به طور میانگین هر واحد پرورش مرغ تخم‌گذار این شهرستان در این مدت 256 تن تخم مرغ تولید کرده ‌است.
وی در مورد علت گرانی تخم مرغ در بازار مصرف کاشان عنوان کرد: افزایش تقاضای  تخم مرغ در بازار، قیمت این محصول را بالا برده و موجب نگرانی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده‌ است.
کافی‌زاده همچنین از تولید 6 هزار و 500 تن گوشت مرغ در شش ماهه اول سال جاری در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این میزان تولید گوشت مرغ در 161 واحد پرورش مرغ گوشتی این شهرستان تولید شده ‌است.
کافی‌زاده با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در شهرستان کاشان از پایین بودن قیمت گوشت مرغ گلایه دارند، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان گوشت مرغ کاشان خواستار اجرای مصوبات دولت برای خرید تولید مازاد بر مصرف بازار ازسوی شرکت پشتیبانی امور دام هستند.    
وی در ادامه با اشاره به تولید 20 هزار تنی تخم‌مرغ خوراکی در سال توسط کاشان، این شهرستان را یکی از قطب‌های تولید تخم‌مرغ در استان اصفهان و کشور نامید و ابراز کرد: هم‌اکنون 161 واحد مرغداری گوشتی و 41 واحد مرغداری تخم‌گذار در شهرستان کاشان فعال است.
رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان عنوان کرد: یک‌هزار و 300 نفر در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار این شهرستان مشغول به کار هستند. 
 انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول