اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان:

رهبری اصول قرن آینده انتفاضه را تبیین کردند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان گفت: مقام معظم رهبری با بیانات خود در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اصول یکصد ساله آینده انتفاضه مردم فلسطین را تبیین کردند.

رهبری اصول قرن آینده انتفاضه را تبیین کردند
حجت‌الاسلام ابوالفضل اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: همانطور که از یک عالم و مجتهد برجسته انتظار می‌رود که از مردمان زمانه‌اش یک قرن جلو باشد، رهبری نیز با بیانات حکیمانه خود خط مشی یکصد سال بعد انتفاضه و نهضت مقاومت مردم فلسطین را ترسیم کردند.
وی در ادامه از شکل‌گیری بیداری اسلامی به عنوان مهم‌ترین دلیل اتخاذ مواضع صریح‌تر مقام معظم رهبری در موضوع جریانات فلسطین نام برد و گفت: هر چند که معظم‌له همیشه نسبت به مسئله انتفاضه مردم فلسطین مواضع شفاف و قاطعی داشتند اما پس از شکل‌گیری انقلاب‌های اسلامی در منطقه و افزایش سطح بینش سیاسی مسلمانان ایشان به آشکار ساختن زوایای پنهان جریان انتفاضه و نهضت مقاومت مردم فلسطین صراحت بیشتری معطوف داشتند.
‌مدیر دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان با تأکید بر بصیرت مقام معظم رهبری در تحلیل مسئله تشکیل دولت مستقل فلسطینی تصریح کرد: همانگونه که مشاهده شد بسیاری از تحلیلگران همگام با مردم فلسطین از طرح رئیس دولت خودگران فلسطین مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی استقبال کردند اما مقام معظم رهبری با تأکید بر فلسطین از نهر تا بحر و نه حتی یک وجب کمتر به هرگونه رسمیت دادن به رژیم غاصب صهیونیستی خط بطلان کشیدند.
اسماعیلی راهکار پیشنهادی مقام معظم رهبری برای حل مسئله فلسطین را یک راه حل عالمانه توصیف کرد و عنوان کرد: "فلسطین برای فلسطین" به معنای تعیین سرنوشت فلسطین به دست فلسطین ها اعم از مسلمان، یهودی یا مسیحی می‌باشد همانگونه که در کشور عراق رئیس ‌جمهور، نخست وزیر و نمایندگان مجلس دارای مذاهب و ادیان گوناگونی هستند.
وی در پایان وظیفه مسئولان فرهنگی را در تبیین اندیشه‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری را خطیر ارزیابی کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری با بیانات خود یک جریان‌سازی در میان امت اسلامی به وجود آوردند که آن را می‌توان از بازتاب‌های رسانه‌ای سخنان معظم له به راحتی مشاهده کرد دستگاه‌های فرهنگی نیز برای آنکه این تفکرات از مرزهای داخلی خارج شده و مرزهای فرهنگی بین‌المللی را در برگیرد باید اقدامات اساسی و ریشه‌ای را در شناساندن تفکرات نظام جمهوری اسلامی انجام دهند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول