اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در پیامی به جشنواره رضوی:

معارف اهل بیت پایگاه عزت ایرانیان است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: معارف اهل بیت پایگاه عظیم و رفیع عزت ایرانیان است که این داشته را با هیچ کالایی معاوضه نمی‌کنند.

معارف اهل بیت پایگاه عزت ایرانیان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در پیامی به مراسم اختتامیه ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی در اردبیل اظهار داشت: آمیختگی اصالت ایرانی و معنویت اسلامی رهاوردی ارزشمند از عشق به خاندان عصمت و طهارت است که به نیک بختی ایرانیان منجر شده و این پایگاه عظیم و حقیقی معارف اسلامی را مستحکم‌تر کرده است.
وی با تجلیل از شکوه و عظمت وجود مقدس امام رضا(ع) در کشورمان و عرض ارادت به ساحت قدسی آن حضرت بیان داشت: ملت ایران همیشه به داشتن ذخیره‌گاه معنوی رفیع و عظیمی همچون خراسان محبوب دل‌ها افتخار می‌کنند چرا که وجود امام هشتم در سرزمین ایران تاکنون سبب شده است که این کشور در مسیر آرمانی اسلام مکتب و معارف اهل بیات قدم بردارد و زمینه غرور ملی و اسلامی را در عصه‌های مختلف فراهم کند.
این مسئول میزبانی هنرمندان ایرانی شرکت کننده در جشنواره رضوی را یک افتخار بزرگ و غروری سرشار از مهر و عاطفه توصیف کرد و گفت: جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی و ابتهال و تواشیح زیباترین معبر اندیشه‌های انسانی است که با آمیختگی دین و مذهب می‌تواند به عالی‌ترین مرتبه تحکیم پایگاه تفکر شیعه منجر شود تا بتوانیم روز به روز بر این عظمت و شوکت بیفزائیم.
صابری در پیام خود آورده است: ما امروز در دهه کرامت شاهد خیزش عظیم دوستداران اهل بیت در ادای تکلیف و وظیفه سنگین ترویج فرهنگ و هنر رضوی در خطه خطه این سرزمین هستیم که با گردآمدن هنرمندان و سرایندگان در کنار هم کلام والا و ارزشمند آفرینشی معنوی و حقیقی پیدا می‌کند.
وی این دهه را همچون جویباری زلال در مصفا کردن دل‌ها و یادها توصیف و خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت و بهانه‌ای مبارک است تا فرهنگ غنی اسلامی - دینی، معارف اهل بیت و اندیشه رضوی را ترویج و بسط بی‌پایان بخشیم تا روز به روز این حرکت به یک انقلاب روحی و رفتاری در جامعه تبدیل شود.
استاندار اردبیل با قدردانی از حضور هنرمندان و صاحبان قلم و اندیشه و مروجان اندیشه پاک عصمت و طهارت تصریح کرد: سراسر این جشنواره با معنویت و رسیدن به کمال واقعی در درک حقایق و معارف اهل بیت تبدیل شده و سال به سال بر گستردگی، عظمت و شوکت این جشنواره مقدس افزوده می‌شود.
صابری در پایان پیام خود که توسط فرماندار اردبیل قرائت شد آورده است: به یقین در تحولات امروز پایگاه ارزشمند معارف و معنویت اهل بیت نقطه ثقل و حرکت امت‌های اسلامی می‌تواند قرار گیرد تا از این سفره کریمانه به وسع و توان خود توشه‌ای بردارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل به دلیل حضور در گردهمایی استانداران سراسر کشور در تهران از حاضر نشدن در این جشنواره عذرخواهی کرده و پیامی را به این جشنواره صادر کرده بود که فرماندار اردبیل آن را در آئین اختتامیه قرائت کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول