اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافت تاکید کرد:

برخورد قضایی با متکدیان در بافت

خبرگزاری فارس: فرماندار بافت گفت: شهرداری باید متکدیان را شناسنامه‌دار کند تا آنها را راحت‌تر شناسایی و به منظور برخورد به دادگاه ارجاع داده شوند.

برخورد قضایی با متکدیان در بافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی بهروز شامگاه سه‌شنبه در نشست بررسی و مقابله با متکدی‌گری در شهرستان بافت اظهار داشت: تکدی‌گری در شهرستان بافت نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم شده است، فرمانداری، نیروی انتظامی و شهرداری برای محو آن تلاش می‌کنند.
وی بیان کرد: در مورد متکدیان خارجی نیروی انتظامی کارهای بسیار مفیدی انجام داده است و اتباع بیگانه که وارد شهرستان بافت شدند در روزهای نخست جمع‌آوری و اخراج شدند.
بهروز با اشاره به تکدی‌گری توسط بومی‌ها خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای آنها شناسنامه صادر کند تا آنها را راحت‌تر شناسایی کنیم و به منظور برخورد با آنها باید به دادگاه ارجاع داده شوند.
وی اذعان کرد: در جمیعت 50 هزار نفری شهرستان بافت حداکثر 50 متکدی وجود دارد که تعداد بسیار اندکی است.
علی نمازیان معاون فرماندهی انتظامی بافت در این جلسه اظهار داشت: در اوایل تابستان متکدیان پاکستانی به صورت گروهی وارد شهرستان بافت شدند و در حاشیه شهر استقرار یافتند.
وی گفت: این افراد معمولا مهاجر هفتگی هستند که پس از یک هفته یا چند روز از شهری به شهر دیگر می‌روند، این افراد ظاهر خوبی ندارند و شئون اسلامی را رعایت نمی‌کنند.
نمازیان افزود: این افراد بهداشت مناسب ندارند و در امر گدایی بسیار لجوج هستند و در لباس گدایی سوء استفاده‌های دیگری مانند دزدی را هم به کار می‌بندند.
رضا شفیعی شهردار بافت در این جلسه اظهار داشت: متکدی‌گری به صورت سر‌قفلی‌دار و رسمی و متکدی‌گری توسط اتباع بیگانه و به صورت مقطعی در این شهرستان صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: گداهای رسمی بیشتر زن‌ها و بچه‌های خردسال خود را برای گدایی می‌فرستند و از نظر بهداشت در سطح کاملا پایینی هستند و با شکل و ظاهری بد در عموم ظاهر می‌شوند و بیشتر آنها معتاد هستند که حتی خرج اعتیاد خود را به دست می‌آورند.
ناصر عسکری رئیس کمیته امداد شهرستان بافت اظهار داشت: افرادی که در بافت گدایی می‌کنند، اگر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند با آنها برخورد قانونی می‌شود.
وی عنوان کرد: در بازرسی از محل استقرار یکی از گداها نزدیک به 4 میلیون تومان یافت شده است.
عسکری بیان کرد: کمیته امداد برای مقابله با این متکدیان آمادگی لازم را دارد و در صورت شناسایی متکدیانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند، مقرری آنها قطع می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول