اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی استان قم:

هزینه 4 میلیاردی ساماندهی متکدیان بر دوش بهزیستی سنگینی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: سالانه هزینه ساماندهی متکدیان در استان قریب به 4 میلیارد ریال است و این هزینه بر دوش سازمان بهزیستی سنگینی می‌کند.

هزینه 4 میلیاردی ساماندهی متکدیان بر دوش بهزیستی سنگینی می‌کند
ابراهیم حاجی‌مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وضعیت ساماندهی متکدیان اظهار کرد: جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در استان‌های دیگر برعهده شهرداری و فرمانداری استان است اما در استان قم تمام مسئولیت ساماندهی این افراد برعهده سازمان بهزیستی است.
وی ادامه داد: در سال گذشته هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان برای سازمان بهزیستی استان اختصاص داده شد که در سال جاری هنوز هیچ اعتبار استانی‌ یا ملی برای این امر در نظر گرفته نشده است.
حاجی‌مظفری تصریح کرد: سالانه هزینه ساماندهی متکدیان در استان قریب به 4 میلیارد ریال است و این هزینه بر دوش سازمان بهزیستی سنگینی می‌کند.
وی افزود: بهزیستی استان به‌منظور ساماندهی شهر در بحث کارتون‌خواب‌ها و معتادین پرخطر دو مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی دایر کرده است که گروه‌های سیار این سازمان متکدیان را جمع‌آوری و به این مراکز تحویل می‌دهند.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه افراد در این محل آموزش و خدمات لازم در حوزه‌های مختلف را دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری این افراد و تامین امکاناتی از قبیل خوراک، پوشاک و سرپناه وضعیت شهر نسبت به گذشته از وجود این افراد بهبود یافته است.
وی در ادامه از ایجاد مرکز ترک و درمان اجباری اعتیاد خبر داد و اظهار کرد: این مرکز در سال جاری با همکاری سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی به منظور درمان معتادانی که حاضر به ترک اختیاری نیستند، دائر شده است.
حاجی‌مظفری عنوان کرد: معتادین و متکدیان پرخطر توسط نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی جمع‌آوری و به این مرکز اعزام می‌شوند که این امر سبب کمرنگ شدن جرم در شهر شده است.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم در ادامه با اشاره به وجود مراکز حمایتی از افراد بی‌سرپرست و نیازمند در استان گفت: مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه نیز نباید اجازه دهند که متکدیان یا افراد پرخطر اجتماعی اماکن زیارتی را محل امنی برای اعمال خود قرار دهند.
وی در ادامه از امام جماعات، مسئولان، رسانه‌ها و نیروی انتظامی خواست که در برنامه‌ها و سخنرانی‌های خود مردم را راهنمایی کنند که کار خیر و کمک به نیازمندان را مورد توجه قرار دهند و کمک‌های خود را به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی دهند و هرگز به افرادی که به طرق مختلف به درب منازل به منظور دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مراجعه می‌کنند، توجه نکنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول