اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ریئس مرکز بهداشت قلعه‌گنج خبر داد:

متکدیان پاکستانی عامل سرایت بیماری‌های خطرناک

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج گفت: متکدیان پاکستانی عامل سرایت بیماری‌های خطرناک در جنوب کرمان هستند.

متکدیان پاکستانی عامل سرایت بیماری‌های خطرناک
به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، محمد صمیمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متکدیان و اتباع بیگانه با ورود غیرقانونی به خاک ایران عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک در منطقه هستند.
وی افزود: در هفته دولت بهره‌برداری از ساختمان‌های جدید و تکمیل تجهیزات پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی سرخ‌قلعه و سرتک‌زر به هزینه 320 میلیون ریال آغاز شده است.
صمیمی تصریح کرد: راه‌اندازی و تجهیزات سه خانه بهداشت، خرید تجهیزات مرکز بهداشتی و درمانی رمشک چاه دادخداد، خرید آمبولانس با هزینه اعتباری 140 میلیون ریال، خرید تجهیزات پزشکی مرکز بهداشت درمانی و خانه‌های بهداشت و راه‌اندازی مرکز اورژانس 115 سرخ قلعه، تعمیرات اساسی مراکز بهداشت درمانی رمشک، سرخ قلعه، و خانه‌های بهداشت دولاب، گلو را از عمده اقدامات سال 89 هستند.
وی با بیان عملکرد این مدیریت ادامه داد: پیشرفت کاری ساخت ستاد شبکه بهداشت و درمان با 75 درصد، کلنگ‌زنی و آغاز ساخت خانه پزشک و مراکز بهداشتی درمانی سرخ قلعه و محمدآباد، مرکز بهداشتی درمانی رمشک، خانه‌های بهداشت ده بالا، چاه‌المدین و پایگاه بهداشتی زر نیز به در دستور کار است.
صمیمی با اشاره به طرح‌های مصوب دولت در شهرستان قلعه‌گنج برای سال جاری بیان داشت: آزمایشگاه طبی مرکز بهداشت درمانی چاه دادخداد نیز راه‌اندازی شده است.
وی گفت: مرکز شبانه‌روزی سرخ‌قلعه «اورژانس»، دو مرکز بهداشتی درمانی جدید برای کنگرو و اردوگاه، 14 خانه بهداشت جدید در سطح شهرستان، سه پایگاه بهداشتی شهری و پست‌های سازمانی مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت از جمله این مصوبات هستند.
صمیمی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج نگران حضور اتباع بیگانه به ویژه متکدیان پاکستانی است که به دلیل فقر از کشور خود به این شهرستان نقل مکان کرده‌اند و می‌توانند مشکلات بهداشتی و بیماری‌هایی از جمله مالاریا، وبا و بیماری‌های روده‌ای را در شهرستان گسترش دهند.
وی اذعان داشت: 4 هزار خانوار از ساکنان شهرستان قلعه‌گنج از سرویس بهداشتی «توالت و حمام» بهره‌مند نیستند و 60 درصد مردم روستا آب آشامیدنی ندارند و از آب چاه و یا رودخانه استفاده کرده که این خود موجب انتقال بیماری وبا می‌شود.
صمیمی عنوان کرد: انتظارات شبکه بهداشت از مردم شهرستان، همکاری با همکاران بهداشتی و درمانی است و همچنین توجه به تذکرات و مشاوره‌های بهداشتی و درمانی که توسط پزشکان و کارکنان این مرکز ارائه می‌‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول