اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی کودک انجام می‌شود؛

پرواز بادبادک‌ها در رشت

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از پرواز بادبادک‌ها در پارک قدس رشت به مناسبت روز جهانی کودک خبر داد.

پرواز بادبادک‌ها در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقی علیزاده عصر امروز در جشنواره قصه‌گویی مربیان تربیتی گیلان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری استان با اشاره به حضور 14 قصه‌گوی برتر در این مراسم اظهار داشت: 14 قصه‌گوی برتر از بین 62 مربی تربیتی گیلان پس از اجرای مرحله حوزه‌ای به این بخش راه یافته و با یکدیگر رقابت می‌کنند.
وی با بیان اینکه جشنواره قصه‌گویی در دو روز متوالی در رشت برگزار می‌شود، افزود: داستان‌های زندگی چهار بانوی بزرگ ادیان حضرت فاطمه (س)، حضرت خدیجه (س)، حضرت مریم (ع) و آسیه همسر فرعون) از جمله محورهای جشنواره است.
علیزاده قصه‌گویی درباره ایثار و فداکاری‌های رزمندگان در دفاع مقدس و طرح قصه با موضوع آزاد را از دیگر محورهای جشنواره معرفی کرد و گفت: برگزیدگان این جشنواره در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی و کشوری قصه‌گویی که در سال جاری برگزار می‌شود، ارومیه میزبان برنامه است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه مخاطبان این جشنواره کودکان و نوجوانان در تمام گروه‌های سنی هستند، از برگزاری هفدهمین جشنواره «یک هفته با کانون» به مناسبت روز جهانی کودک خبر داد و اذعان داشت: این برنامه همزمان با 31 استان کشور در گیلان برگزار می‌شود.
وی یاد‌آور شد: از 16 تا 22 مهر جاری در تمام 31 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گیلان به مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌های فرهنگی و هنری و ادبی و نیز جشن‌های ویژه کودکان برگزار می‌شود.
علیزاده برنامه‌های کانون پرورش فکری گیلان، ویژه روز جهانی کودک را تشریح کرد و عنوان داشت: برگزاری نمایشگاه یک هفته‌ای «با کانون» با محوریت «کارگاه شعر» و عنوان صبح شعر به مناسبت بزرگداشت حافظ، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، حدیث به مناسبت دهه کرامت، دیدار اعضای کانون با استاندار گیلان و نیز افتتاح کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در بیمارستان 17 شهریور رشت از جمله برنامه‌های روز جهانی کودک است.
وی با اشاره به اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان بستری در این بیمارستان از اعزام کاروان شادی به مناطق محروم رشت خبر داد و بیان داشت: در این روز در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون واقع در پارک قدس رشت مسابقه پرواز بادبادک‌ها نیز برگزار می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری گیلان خاطر نشان کرد: در این روز ایستگاه کاردستی و نوآوری و نقاشی نیز اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در این مدت نمایشگاه فروش کتاب کودک نیز در کانون برگزار می‌شود، از والدین خواست تا کودکان خود را برای شرکت در این برنامه‌ها همراهی کنند.
علیزاده هدف از برگزاری روز جهانی کودک را احترام به شخصیت کودک برای حفظ تعلیم و تربیت او دانست و اظهار داشت: در ایران روز جهانی کودک 16 مهر ماه هر سال جشن گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه کودکان باید در محیطی پر نشاط و سالم پرورش یابند، اذعان داشت: روز جهانی کودک بهترین فرصت برای ورود بزرگ‌ترها به دنیای شیرین کودکان و شناخت و آشنایی با زبان کودکانه است.
مدیر کانون پرورش فکری گیلان به رعایت حقوق کودک در اسلام اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام بر رعایت حقوق کودک تاکید کرده و خواستار اهمیت و احترام برای آنها توسط والدین شده است.
وی والدین را مسئول تامین تمام نیازهای مادی و معنوی کودکان دانست و افزود: انتخاب نام زیبا، تعلیم و تربیت، احسان و محبت جزو وظایف والدین در قبال فرزندان است.
علیزاده هرگونه بی‌احترامی والدین نسبت به فرزندان را موجب بروز مشکلات عاطفی در روح و روان کودکان دانست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول