اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر ضامن آهو؛

نویسنده متن‌ها نباید مخاطب کودک را دست کم بگیرند

خبرگزاری فارس: کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر ضامن آهو گفت: نویسنده متن‌ها نباید مخاطب کودک را دست کم بگیرند.

نویسنده متن‌ها نباید مخاطب کودک را دست کم بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فهیمه آصفری بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایش "مه تا" در جمع خبرنگاران ستاد کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره با اشاره به نمایش اجرا شده توسط وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که از نمادها و رنگ‌های تند جنوبی در این نمایش استفاده شده ، جذابیتی است که این رنگ‌ها و نمادها بر روی مخاطب می‌گذارند که این امر سبب تاثیرگذاری بیشتر می‌شود.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "آیا متن نمایش برای مخاطب کودک سنگین نبود" افزود: در واقع این اثر برای رده سنی نوجوان و بزرگسال تهیه شده بود و این امر را به کمیته داوران نیز گفته بودیم.
این کارگردان تئاتر در عین حال افزود: اما من معتقدم که باید کودکان را بزرگ دید و موید این امر نیز آن است که کودکان امروزی بسیاری از مطالبی را که حتی بزرگ‌ترها درک نمی‌کنند می‌دانند و زبان هنر و فرهنگ را خوب می‌شناسند.
به گفته آصفری، جشنواره تئاتر کودک رضوی کماکان مشکل محتوا و متن دارد و باید در این راستا تلاش بیشتری شود.
وی بیان داشت: نباید این امر را فراموش کرد که موضوعی شدن جشنواره آن هم برای مخاطب گروه سنی پائین، انتخاب و تهیه متن را با محدودیتی‌هایی روبه‌رو کرده است.
آصفری راه برطرف کردن این مشکل را نیز تحقیقات بیشتر توسط نویسندگان متن اینگونه جشنواره‌ها و آثار ذکر کرد.
این کارگردان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سطح کیفی جشنواره تئاتر ضامن آهو در این دور نسبت به سایر دوره‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، یادآور شد: رقابتی شدن جشنواره به عنوان یک امر مهم و قابل ملاحظه و ظرفیتی مطلوب برای این رویداد فرهنگی محسوب می‌شود چرا که با فراهم شدن زمینه رقابت، هنرمند می‌داند که فضای کمتری برای اشتباه دارد و در حد امکان دست به ایجاد و تولید آثار بهتر می‌زند.
فهیمه آصفری که به گفته خود علاقه زیادی به استفاده از نمادها و رنگ‌های بومی در آثار هنری خود دارد، لیسانس هنرهای زیبا است و تاکنون کارگردانی آثاری همانند "یک ایل خاکستر" و "شب دریا موج" و ... را در کارنامه خود دارد.
این کارگردان همچنین در دوره‌های نهم و یازدهم فستیوال "یونیما" نیز با آثاری حضور داشته است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول