اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر:

فعالیت 62 کتابخانه عمومی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در حال حاضر 62 کتابخانه عمومی در سطح استان بوشهر فعال است.

فعالیت 62 کتابخانه عمومی در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علیرضا خوش‌طینت بعد از ظهر امروز در آیین راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال دشتستان اظهار داشت: توسعه کتابخانه‌ها در استان بوشهر با همکاری و تعامل فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی روند مناسبی داشته و انتظار داریم تا انتهای امسال چند کتابخانه دیجیتال را در مراکز شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: در حال حاضر 62 کتابخانه عمومی در سطح استان بوشهر فعال است که رشد چشمگیری نسبت به چهار سال گذشته داشته‌ایم.
خوش‌طینت خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه مرکزی استان بوشهر با زیربنای 5 هزار متر مربع با امکانات دیجیتالی و الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود که امکاناتی منحصربفرد و بسیار ارزشمند دارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال برازجان گفت: این سومین مرکز مجازی کتابخانه‌های عمومی در استان بوشهر است که با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان با اتصال به 25 سیستم رایانه‌ای راه‌اندازی شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر افزود: در حال حاضر 100 گیگا بایت مطالب و نمایه نشریه روی سیستم‌های این کتابخانه دیجیتال نصب شده و تا آخر سال نیز این میزان به 500 گیگا بایت خواهد رسید.
خوش‌طینت از رشد 86 درصدی مراجعه‌کنندگان به کتابخانه در استان بوشهر خبر داد و اذعان داشت: براساس آخرین آمار تعداد مراجعین به کتابخانه‌های عمومی استان یک میلیون و 90 هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل، دارای 86 درصد رشد بوده است.
وی در ارتباط با تعداد کتاب‌های امانت داده شده در سال گذشته به مراجعین نیز گفت: در سال 89، تعداد 746 هزار و 93 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان به امانت رفته که در مقایسه با سال 88، دارای 35 درصد رشد بوده است.
این مسئول تصریح کرد: برای افزایش سرانه مطالعه در استان همه دستگاه‌ها و نهادها باید همکاری و مساعدت کنند و هیچگونه کم‌کاری در این راستا قابل قبول نیست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول