اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

کمبود نیروی انسانی کتابخانه‌های عمومی قزوین برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با برگزاری آزمون استخدامی سال جاری، کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های عمومی و این اداره کل در استان برطرف میشود.

کمبود نیروی انسانی کتابخانه‌های عمومی قزوین برطرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، احمد دولتی در جمع روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: در راستای ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات به مراجعان و گسترش برنامه‌های فرهنگی، از طریق آزمون، نیروهای کارآمد و متخصص به جمع کارکنان این اداره کل افزوده می‌شوند.
وی ادامه داد: آزمون استخدامی این اداره کل به صورت همزمان با سایر استان‌ها توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده افراد در برخی از رشته‌های تحصیلی امکان شرکت در آن را خواهند داشت.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌توانند از 20 تا 30 مهر ماه با مراجعه به سایت نهاد و یا پورتال این اداره کل در صورت دارا بودن شرایط لازم اقدام به ثبت نام کنند.
وی اعلام کرد: قبول شدگان تا سه برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت و پس از طی مراحل گزینش، نیروهای مورد نیاز دعوت به همکاری می‌شوند و زمان دقیق برگزاری آزمون نیز که آبان ماه در نظر گرفته شده است، اعلام می‌شود.
دولتی توضیح داد: پس از دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری  که موجب ارائه راهکارهایی عملی از سوی ایشان برای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شده، مسئولان عرصه فرهنگ با گام‌های بلندتری  برای ارتقاء جایگاه مطالعه در جامعه پیش می‌روند.
وی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر با راه‌اندازی اتوماسیون اداری و به روزرسانی فعالیت‌ها، خدمات رسانی در کتابخانه های عمومی از سطح کیفی بالاتری برخوردار شده است که به روزرسانی اتوماسیون اداری و فراهم ساختن امکانات و شرایط مناسب برای استفاده مراجعان از خدمات نوین کتابخانه‌ها، مهمترین هدف ما طی سال جاری است که در این راستا اقداماتی مثبتی انجام شده که اعلام می‌شود.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: از دیگر مسائلی که سرلوحه برنامه‌ریزی‌های ما قرار گرفته، بسترسازی برای ادامه ارتباط دانش‌آموزان و پشت کنکوری‌ها با کتابخانه پس از برگزاری کنکور و یا امتحانات پایان سال است.
وی یادآور شد: برای بسیاری افراد، کتابخوانی تنها به مقطع قبل از امتحانات محدود می‌شود و پس از آن مراجعه به کتابخانه کاهش می‌یابد، در حالی که باید فرهنگ کتابخوانی، فرهنگی فراگیر شود.
دولتی تصریح کرد:  برای دستیابی به این مهم باید با همکاری آموزش و پرورش و یا اساتید دانشگاه روحیه رجوع به کتاب در تمامی سال تحصیلی در دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت شود که در این زمینه کتابخانه‌ها نیز آماده همکاری های لازم هستند؛ کتاب‌های خوبی از جانب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح کتابخانه‌ها توزیع می‌شود که با کارشناسی‌های حرفه‌ای نیاز مخاطبان را در مراجعه به کتابخانه‌ها تأمین کرده است.
وی اضافه کرد: قطع یقین نظرات و پیشنهادهای دقیق اساتید و مربیان آموزشی می‌تواند در این زمینه مفید بوده و موجب ارتقاء منابع علمی و پژوهشی موجود در کتابخانه‌ها شود که این مهم نیازمند همکاری مسئولان و مربیان عرصه آموزش است.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان اظهار کرد: باید به مسئله فرهنگ نگاهی مدبرانه داشت، علم‌آموزی نیز یک فرهنگ است که امیدواریم مسئولان مربوطه با هماهنگی و انسجام با یکدیگر بسترهای مناسب برای ارتقاء فرهنگ جامعه در تمامی جهات فراهم سازند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول