اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 20 سال خانه به دوشی؛

ساختمان کتابخانه شهید مطهری مهریز افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز از افتتاح ساختمان کتابخانه شهید مطهری مهریز خبر داد.

ساختمان کتابخانه شهید مطهری مهریز افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، سعید قریشی ظهر امروز در بازدید فرماندار و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان از کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان مهریز، از افتتاح کتابخانه شهید مطهری در ایام دهه فجر سال جاری خبر داد.
وی افزود: کتابخانه شهید مطهری تاکنون به پنج مکان استیجاری نقل مکان کرده بود که مشکلات خاص خود را به دنبال داشت و عدم ثبات مکان کاهش اعضای این کتابخانه را به دنبال داشت.
قریشی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان جدید کتابخانه شهید مطهری با زیربنای 870 مترمربع و مساحت 2 هزار و 750 مترمربع از تیرماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی مهریز ادامه داد: ساختمان این کتابخانه هم‌اکنون در حال نازک‌کاری است که بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده توسط پیمانکار، این ساختمان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
قریشی عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز 12 اردیبهشت سال 1372 همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری در یک منزل استیجاری و با بیش از 3هزار و 800 جلد کتاب افتتاح شد و هم‌‌اکنون با 13 هزار و 44 نسخه کتاب و بیش از 830 عضو فعال در طبقه تحتانی مسجد امام حسن مجتبی (ع) دایر است.
قریشی از استقبال خوب اعضای کتابخانه‌های عمومی مهریز از طرح "کتاب من" خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون هزار و 500 کتاب درخواست شده که 800 جلد آن دریافت و به دست اعضا رسیده است.
وی یادآور شد: اعضا میتوانند با مراجعه به کتابخانه‌ها و ثبت‌نام در این طرح، در کمتر از 15 روز کتاب درخواستی خود را که در کتابخانه موجود نیست، دریافت کنند.
فرماندار مهریز نیز در این بازدید از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها قرار گرفت و خواستار رفع این مشکلات به منظور جذب هرچه بیشتر اعضا شد.
به گزارش فارس، 11 کتابخانه شهری و روستایی با 95 هزار نسخه کتاب و 6 هزار و 300 عضو فعال در سطح شهرستان فعالیت دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول