اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری زمین شرکت آبفار کردستان؛

زمین موردنیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی سنندج تامین شد

خبرگزاری فارس: با تعهد شرکت آبفار کردستان برای تخلیه زمین، مکان مورد نیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان سنندج تامین شد.

زمین موردنیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی سنندج تامین شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در جلسه‌ای که بعد از ظهر امروز با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مدیرعامل شرکت آبفار کردستان برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی از نیازهای مهم در شهرستان سنندج است.
ایرج حسن‌زاده در ادامه توجه به توسعه فرهنگی استان را از وظایف مهم مدیران استان کردستان عنوان کرد و افزود: همه باید در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان تلاش کنیم و هر گونه کم‌کاری از سوی مدیران پذیرفتنی نیست.
وی بیان داشت: شرکت آبفار کردستان که زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی سنندج واگذار کرده باید هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه آن اقدام کند.

* شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان پائین است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در ادامه این جلسه ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی را از نیازهای استان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شاخص زیربنای کتابخانه‌های استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.
عطاالله رستگار ادامه داد: همکاری و تعامل مسئولان استان در ارتقای سطح زیربنای کتابخانه‌های عمومی بسیار مهم است و همه باید در راستای توسعه فرهنگی استان تلاش کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توسعه شاخص‌های کتابخانه‌ای در استان را پس از سفر مقام معظم رهبری مناسب دانست و اضافه کرد: بعد از این سفر تاریخی در اردیبهشت معطر 88، کتابخانه‌ها بوده است.
رستگار اضافه کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان کردستان ساخت کتابخانه مرکزی استان به تصویب رسیده که متاسفانه به دلیل عدم پیگیری مناسب تا حدودی این پروژه با کندی مواجه شد ولی در طول سال گذشته و امسال اقدامات مختلفی برای تسریع در اجرایی کردن این مهم صورت گرفته است.
وی با اشاره به تامین زمین و تهیه نقشه‌های مورد نیاز برای احداث کتابخانه مرکزی در شهر سنندج، افزود: بر اساس مصوبه سفر استانی هیئت دولت اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرایی کردن این کتابخانه پیش‌بینی شده است.
در پایان این جلسه رحیمی، مدیرعامل شرکت آبفار کردستان متعهد شد که با تامین مکان برای استقرار شرکت آبفار شهرستان سنندج و آزمایشگاه سریعا نسبت به تخلیه و واگذاری زمین آن به کتابخانه مرکزی سنندج اقدام کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول