اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

حذف دوره کاردانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حذف دوره کاردانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

حذف دوره کاردانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد آزادبخت بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 67 اظهار داشت: در حال حاضر 9 دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول تدریس هستند که در حال پیگیری برای ایجاد دو رشته دیگر در دانشکده علوم پزشکی مازندران هستیم.
وی تصریح کرد: هشت مرکز درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کنار دانشکده‌های علوم پزشکی به ارائه خدمات درمانی وآموزشی می‌پردازند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به فارغ التحصیلی حدود 400 نفر از دانشجویان دانشگاه و جذب دانشجو در ورودی سال 90 از سیستم متمرکز و غیر متمرکز دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 90 و91 را حدود 4 هزار نفر اعلام کرد.
وی ادامه داد: 631 نفر به صورت متمرکز و حدود 140 نفر از دانشجویان به صورت غیرمتمرکز در طی ترم بهمن جذب دانشگاه می‌شوند.
آزادبخت تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را حدود 270 نفر اعلام کرد و یادآور شد در طی سال‌های آینده ردیف‌های هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به 500 ردیف افزایش می‌یابد.
 وی با اعلام اینکه جذب دانشجو در دوره کاردانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به طور کامل متوقف شد، اذعان داشت: تنها در تک رشته فوریت‌های پزشکی و به خاطر نیازی که دانشگاه علوم پزشکی مازندران داشت در این رشته تحصیلی دانشجو جذب کردیم.
در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ما امروز آزادگی و آزاداندیشی که در کشور وجود دارد را مدیون خون شهیدان هستیم، تاکید کرد: شهداء دین خود را به خوبی به انقلاب ادعا کردند و ما و شما دانشجویان باید تلاش کنیم که قدر این آزادی و آزادگی را بدانیم.
فرهنگ بابامحمودی تاکید کرد: باید در دوره دانشجویی مواظب باشیم که انحرافات فکری و اخلاقی در ما به وجود نیاید.
وی تاکید کرد: هر وقت حس کردید که دچار انحراف و لغزش شدید با یادآوری نام و یاد شهدا انحراف و لغزش را از خودتان دور کنید.
در این جلسه معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اینکه که سه گروه پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول فعالیت هستند، یاد ور شد: تحقیقات دانشجوی در کمیته پژوهش وارد می‌شود.
احمدعلی عنایتی تاکید کرد: در دنیای پر از تحقیق و تفحص علم زمانی می‌توانیم با قول‌های بزرگ علمی در جهان رقابت کنیم که تحقیقات مناسبی در زمینه علم و دانش در دانشگاه‌ها صورت گیرد.
وی به وجود کمیته تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و بیان داشت: شورای پژوهشی در کنار اساتید و دانشجویان بر طرح‌های پژوهشی دانشجویان نظارت و برای دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر با کمیته تحقیقات در ارتباط هستند.
به گزارش فارس، دانشجویان جدیدالورود در انتهای مراسم در کنار یادمان شهدا در محوطه دانشگاه علوم پزشکی قسم یاد کردند که در راه علوم و دانش به آرمان‌های اسلام و انقلاب پایبند باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول