اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 10 رشته کارشناسی ارشد محقق می‌شود؛

راه‌اندازی واحد بین‌الملل دانشگاه چمران اهواز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز از آغاز به کار واحد بین الملل این دانشگاه در آینده نزدیک با 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

راه‌اندازی واحد بین‌الملل دانشگاه چمران اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی 91-90 دانشگاه چمران با اشاره به اخذ مجوز قطعی راه‌اندازی واحد بین الملل این دانشگاه در اهواز، اظهار داشت: در مرحله نخست این واحد با 10 رشته کارشناسی ارشد فعالیت خود را از بهمن ماه امسال آغاز می‌کند و تلاش شده پذیرش دانشجو برای این مرکز از طریق دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شود تا فرصت بیشتری برای متقاضیان ادامه تحصیل در استان فراهم آید.
وی در ادامه به معرفی بیشتر دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه 203 رشته در مقاطع کاردانی تا دکتری در دانشگاه شهید چمران اهواز ارائه می‌شود، گفت: امسال پذیرش دانشجو به ویژه در تحصیلات تکمیلی افزایش چشم‌گیری داشته است.
مروتی ادامه داد: در مقطع کارشناسی و دوره‌های شبانه امسال پذیرش دانشجو 62 درصد افزایش یافت و با توجه به اینکه پذیرش دوره شبانه اغلب از میان متقاضیان بومی استان است، تاثیر زیادی در ارتقای رتبه خوزستان در کنکور سراسری دارد.
وی افزود: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز وزارت علوم امسال تا حدود قابل توجهی ظرفیت را افزایش داد و یک‌هزار و 300 نفر در کارشناسی ارشد و حدود 150 نفر در دکتری پذیرش شده‌اند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به ارتباط این مرکز آموزشی با صنعت اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته از نظر ارتباط با صنعت و قراردادهای پژوهشی منعقد شده در این بخش رتبه اول را در میان دانشگاه‌های مراکز استان‌ها کسب کردیم و پیش بینی می‌شود این موفقیت امسال هم تکرار شود.
مروتی در ادامه به تشکیل کمیته آمایش آموزش عالی استان اشاره کرد و ادامه داد: از 205 هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خوزستان، 129 هزار نفر از آنها در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی شهرهای استان مشغول به تحصیل هستند این در حالی است که تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال 94 باید 40 درصد افراد بین 18 تا 24 ساله وارد دانشگاه شوند که با توجه به نرخ کاهش جمعیت، در سال 94 باید آمار دانشجویان خوزستان به 279 هزار نفر برسد و برای تحقق این هدف، باید آمار دانشجویان ورودی به دانشگاه‌های دولتی استان افزایش یابد.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به آمار جوانان مهاجرت کرده به خارج کشور برای ادامه تحصیل، بیان کرد: در دانشگاه‌های کشورهای تازه استقلال یافته، مالزی، هند و ... که امروز جوانان ایرانی برای ادامه تحصیل آنها را انتخاب می‌کنند، کیفیت تحصیل و تدریس بسیار پایین است.
 مروتی راه حل این معضل را ارتقای دانشگاه‌های داخل کشور و افزایش آنها به ویژه دانشگاه‌های دولتی دانست.
 
*الگوپذیری از شهدا در نسل جوان
در ادامه، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خوزستان که میهمان ویژه این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود، به بیان خاطراتی از دلاوری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.
حبیب سعیدفر گفت: شهدای دفاع مقدس، ستارگان درخشان و نشانه‌های نورانی برای ما هستند که مسیری را که آنها آغاز کردند گم نکنیم و از آن منحرف نشویم.
وی تاکید کرد: مسئولان فرهنگی باید کاری کنند که شهدا برای جوانان احساس کردنی و ملموس شوند و نسل امروز این ستارگان درخشان هدایت را در زندگی خود الگو قرار دهند.
این رزمنده و یادگار دوران دفاع مقدس به ارائه واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خوزستان جزو استان‌های برتری است که دانشجویان آن با میل و رغبت این واحد دانشگاهی را انتخاب می‌کنند.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول