اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد:

ارائه تسهیلات به 17 هزار سرویس بهداشتی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای احداث سرویس بهداشتی در مناطق روستایی تسهیلاتی تا سقف یک میلیون تومان ارائه می‌شود تا 17 هزار سرویس بهداشتی استان که در مناطق روستایی قرار دارد بازسازی و احداث شود.

ارائه تسهیلات به 17 هزار سرویس بهداشتی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن حسینی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی اظهار داشت: البته یک پیشنهاد وجود داشت که کمیته امداد نیز در سطح روستاها و برای خانوارهای زیر پوشش خود سرویس بهداشتی احداث کند که مورد موافقت قرار گرفت.
وی ادامه داد: از 17 خانوار فاقد توالت بهداشتی در مناطق روستایی استان هشت هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند که احداث توالت بهداشتی برای این افراد بر عهده کمیته امداد استان است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: بنیاد مسکن می‌تواند برای 9 هزار خانوار باقی مانده تسهیلات ساخت توالت بهداشتی را ارائه کند فقط باید لیست این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی تایید شده باشد.
حسینی با بیان اینکه ساخت و ساز توالت و حمام بهداشتی در خانه‌های روستایی بر عهده خود متقاضی است، اظهار داشت: بنیاد مسکن تنها وظیفه نظارت و آزادسازی تسهیلات این کار را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: البته تسهیلات ارائه شده برای این کار به صورت قرض‌الحسنه است و ساخت هر حمام و توالت بهداشتی با تسهیلات یک میلیون تومانی انجام می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه در مورد این موضوع گفت: قرار بود طرح توجیهی برای این کار توسط دانشگاه نوشته شود چرا که ساخت توالت بهداشتی در منازل روستایی دارای اهمیت زیادی است و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن میکروبی جلوگیری می‌کند که باید عملیاتی شود.
قاسم کریمی ادامه داد: برای اجرایی شدن این کار در سال 84 تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت امضا شد و تا سال 88 نیز ادامه پیدا کرد و این کار در این غالب انجام می‌شده ولی بعد از آن ساخت توالت بهداشتی از دوش دانشگاه علوم پزشکی برداشته شد و کمیته امداد و سازمان مسکن و شهرسازی متولی ساخت و ساز توالت بهداشتی در مناطق روستایی شدند.
وی افزود: به همین سبب در حال حاضر ما اعتبارات محدودی در حد 11 میلیون تومان در سال گذشته برای این امر به دانشگاه اختصاص پیدا کرده است که رقم خیلی محدودی است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول