اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست رئیس ستاد زکات اصفهان:

بانک‌ها به زکات دهندگان تسهیلات دهند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات شهرستان اصفهان گفت: بانک‌های اصفهان به زکات دهندگان به عنوان مشوق ترویج پرداخت زکات تسهیلات بانکی ارائه دهند.

بانک‌ها به زکات دهندگان تسهیلات دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی شامگاه گذشته در شورای اداری شهرستان اصفهان اظهار داشت: می‌توان با شناخت ظرفیت‌ها مسئله جمع‌آوری زکات را در قالب طرح‌های تشویقی اعمال کرد.
وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات ستاد زکات شهرستان اصفهان به جهاد کشاورزی ارائه تخفیف برای خرید عدوات و سموم شیمایی به کشاورزانی است که زکات خود را پرداخت می‌کنند.
رئیس ستاد زکات شهرستان اصفهان تصریح کرد: بانک‌ها نیز باید تسهیلات ویژه‌ای را برای پردازندگان زکات در شهرستان اصفهان قرار دهد تا مشوق‌های لازم برای پرداخت این فریضه دینی فراهم شود.
وی با بیان اینکه از دیگر دستگاه‌هایی که می‌تواند با ارائه تخفیف به پردازندگان زکات این واجب را ترویج کند، شهرداری است، تصریح کرد: عمده مشکلاتی که در این راستا وجود دارد فرهنگ نشدن پرداخت زکات در کشور است.
طباطبایی اظهار داشت: به اداراتی که قبوض آب و برق و گاز و تلفن برای مردم صادر می‌کنند نیز پیشنهادی مبنی بر زیرنویس کردن آیات پرداخت زکات به منظور فرهنگ‌سازی این موضوع است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 53 میلیون تومان زکات در شهرستان اصفهان جمع‌آوری شده است، افزود: از این میزان هفت میلیون تومان آن زکات به فقرا است.
رئیس ستاد زکات شهرستان اصفهان اضافه کرد: بقیه این زکات از محل مساجد و مرمت آنها است و 15 میلیون تومان دیگر آن نیز زکات مستحبی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول