اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان قم خبر داد:

برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا در 50 نقطه جهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امسال در بیش از 50 نقطه جهان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا در 50 نقطه جهان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین استادآقا در همایش انتظار مهدویت در آموزه‌های رضوی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از نخستین روز این ماه در قم همزمان با 31 استان کشور آغاز به کار کرده است.
وی افزود: امسال 32 کشور به این جشنواره پیوستند و در بیش از 50 نقطه در سراسر جهان برنامه‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود و در برخی کشورها بیش از یک شهر برای این کار انتخاب شده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به عشق و علاقه عموم مردم به اهل‌بیت به‌ویژه امام رضا(ع) موجب شده است که مسئله مهدویت طی چند ساله اخیر توسعه خوبی در خارج از ایران داشته باشد.
وی گفت: بسیاری از افرادی که تاکنون موفق به اقدام در این زمینه نشده‌اند علاقه روزافزونی نسبت به برگزاری این جشنواره در مناطق خود نشان می‌دهند.
استادآقا با بیان اینکه همایش انتظار مهدویت در آموزه‌های رضوی در راستای مجموعه برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) است، ابراز کرد: برگزاری این همایش بر عهده استان قم گذاشته شده است و امیدواریم که زمینه‌ساز حرکتی علمی در طول سال شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار استفاده از منابع و دستاوردهای این همایش در مجامع علمی داخل و خارج کشور شد و تصریح کرد: این مسئله می‌تواند راهگشای محققان و پژوهش‌گران در سراسر جهان باشد.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب توجه روزافزون جهان به مسئله مهدویت شده است زیرا نظریه ولایت فقیه که امام خمینی(ره) آن را مطرح کرد مبتنی بر ولایت امام زمان(عج) است.
استادآقا با بیان اینکه افرادی این مسئله را نمی‌پسندند خاطرنشان کرد: این اشخاص و گروه‌ها برنامه‌هایی را برای انحراف مهدویت در داخل و خارج کشور آغاز کرده‌اند به همین دلیل برگزاری اینگونه همایش‌ها کمک زیادی به رفع شبهات و آسیب‌های طراحی شده توسط استکبار می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار گسترش دامنه مخاطبان مهدویت در داخل کشور شد و افزود: استفاد از ظرفیت‌های مختلف جامعه از جمله معلمان آموزش و پرورش تاثیر بسزایی در این زمینه دارد زیرا ارتباط آنها با دانش‌آموزان موجب توسعه مخاطبان مهدویت می‌شود.
وی تاکید کرد: موضوع مهدویت باید در محیط‌های دانشگاهی نیز توسعه بیشتری یابد و در این زمینه می‌توان از ارتباط موثر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با دانشجویان بهره‌برداری خوبی کرد زیرا این نهاد با ایجاد کانون‌های فکر در محیط‌های دانشگاهی در فراگیری مخاطبین و افزایش حوزه تاثیر فعالیت‌های مهدوی جایگاه خوبی دارد.
استادآقا با بیان اینکه اینگونه فعالیت‌ها در آغاز راه است، گفت: کارهایی که تاکنون نیز انجام شده در حد قابل قبولی است و امیدواریم با توسعه روزافزون برنامه‌های مهدوی شاهد گسترش مخاطبین باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول