اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی:

شکل‌گیری دبیرخانه قصه‌گویی رضوی در 7 کشور جهان

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی گفت: دبیرخانه دائمی قصه‌گویی رضوی در کشورهای سوئد، قزاقستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، لبنان و زیمباوه ایجاد میشود و سعی ما بر این است تا این فعالیت‌ها را در کشورهای دیگر گسترش دهیم.

شکل‌گیری دبیرخانه قصه‌گویی رضوی در 7 کشور جهان
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیززاده گرجی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره قصه‌گویی رضوی از شکل‌گیری دبیرخانه دائمی قصه‌گویی رضوی در مازندران خبر داد و گفت: برگزیده‌های خارجی جشنواره بین‌المللی رضوی رابطان قصه‌گویی بین‌المللی در خارج از کشور می‌شود.  
عزیززاده گرجی بیان داشت: هنرمندان و برگزیده‌های جشنواره باید مروج فرهنگ رضوی و رابطان فرهنگ اسلامی در جامعه خود باشند.
وی با اشاره به شکل‌گیری دبیرخانه دائمی قصه‌گویی در مازندران تصریح کرد: دبیرخانه دائمی قصه‌گویی رضوی در کشورهای سوئد، قزاقستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، لبنان و زیمباوه ایجاد می‌شود و سعی ما بر این است تا این فعالیت‌ها را در کشورهای دیگر گسترش دهیم.
گرجی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، استانداری مازندران، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع)، صدا و سیمای مرکز تبرستان، اداره اوقاف و امور خیریه مازندران، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیریت امور هماهنگی استان‌های کانون پرورش فکری و سرپرست بانک تجارت استان مازندران از حامیان جشنواره قصه‌گویی رضوی محسوب شده و نقش موثری در کیفی‌تر شدن برنامه‌ها ایفا کردند.
دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امام رضا(ع) در دو بخش داخلی و خارجی شکل گرفت، افزود: بخش داخلی درگروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان بوده و 2 هزار و 419 اثر به دبیرخانه ارسال و از هر گروه سنی سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
گرجی ادامه داد: جشنواره قصه‌گویی رضوی در بخش خارجی، 60 اثر قصه‌گویان رضوی از 13 کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد که هفت نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی امسال از شش ماه پیش به صورت جدی شروع شد در حالی که بلافاصله از پایان جشنواره سال گذشته دبیرخانه جشنواره بین‌المللی در این بخش فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران متذکر شد: 9 قصه‌گوی داخلی و شش قصه‌گوی خارجی آثار خود را دراین جشنواره ارائه دادند.
این مسئول اذعان داشت: رابطان جشنواره قصه‌گویی رضوی از مراکز کانون در استان‌های کشور تاثیر مستقیمی در اطلاع‌رسانی و تسریع در جمع‌آوری آثار قصه‌پردازان داشتند که جای دارد از زحمات آنها تجلیل شود.
انتهای پیام/ن۲۰
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول