اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

امامت و ولایت عزت آفرین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امامت و ولایت عزت آفرین است و همه توفیق بهره‌مندی از این نعمت را ندارند.

امامت و ولایت عزت آفرین است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از خادمان و اعضای هیئت امنای زنجان در آستان مقدس حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان اظهار داشت: ولایت فقیه و رهبری در ایران اسلامی باعث اتحاد جهان اسلام است.
وی با اشاره به اینکه ولی امر مسلمین جهان در مسئله فلسطین سبب اتحاد شد و توطئه دشمنان را خنثی کرد، ادامه داد: دشمنان توطئه تقسیم فلسطین را در سر داشتند، که با تدبیر ولی امر مسلمین جهان این توطئه دشمنان اسلام بر همگان آشکار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: با این توطئه دشمنان اسلام تصمیم داشتند یک منطقه کوچکی را فلسطین بنامند و علاوه بر اینکه حق مهاجران فلسطین را ضایع می‌کردند رژیم اشغالگر قدس نیز به رسمیت شناخته می‌شد.
وی با بیان اینکه امامت امنیت آور است، تصریح کرد: امروز تاثیر امامت و ولایت در جامعه اسلامی بیشتر دیده می‌شود و وجود ولایت فقیه به عنوان جانشین امامت این نقش را ایفا می‌کند.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه شیعیان به برکت وجود ائمه اطهار (ع) اتصال خود را حضرت پیامبر اعظم (ع) قطع نکردند، یادآور شد: سایر مذاهب اسلامی این توفیق را نداشتند و حدود 150 سال بعد از رحلت حضرت رسول اکرم (ع) نقل حدیث از آن حضرت ممنوع بود.
وی با بیان اینکه امامت و قرآن در کنار همدیگر معنا پیدا می‌کنند، ابراز داشت: اگر یکی از آن دو را بگیریم و یکی را کنار بگذاریم ضرر بسیار خواهیم کرد و مغبون می‌شویم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به حدیث ثقلین اشاره کرد و افزود: اوقاف و امور خیریه زیر نظر ولایت فقیه فعالیت می‌کند و کار اصلی آن ترویج حدیث ثقلین است.
وی با اشاره به وجود 117 امامزاده در استان زنجان اظهار داشت: 117 نفر از منتسبان اهل بیت (ع) در استان زنجان مدفون هستند.
حجت‌الاسلام باقری تشیع در ایران را مرهون زحمات این ستارگان منتسب به اطهار (ع) عنوان کرد و افزود: ترویج مکتب اهل در ایران اسلامی به وسیله این امامزادگان صورت گرفته است.
وی همچنین از برگزار کنندگان جشن‌های دهه کرامت و جشن زیر سایه خورشید تقدیر کرد.
در پایان این مراسم از 50 خادم و اعضای هیئت امنای مساجد و آستان مقدس امامزادگان زنجان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول