اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

حضرت معصومه(س) از آرمان‌های ولایت دفاع ‌کرد‌

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: حضرت معصومه(س) در زمانی‌که موسی بن جعفر(ع) زیر فشارهای سخت بنی عباس(ع) بود از آرمان‌های ولایت دفاع می‌کرد.

حضرت معصومه(س) از آرمان‌های ولایت دفاع ‌کرد‌
حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت به تبیین ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: کریمه اهل بیت(س) با دو امام معصوم نسبت خویشاوندی نزدیک داشت و در محضر آن دو امام همام با تربیت الهی ‌و اخلاق اسلامی رشد کرد و این مهم از نشانه‌های خاندان اهل بیت (ع) است و امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.
وی از دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه(س) را عالمه بودن ایشان عنوان کرد و گفت: این بانوی بزرگوار بر قرآن، احادیث و احکام شریعت مسلط بودند و در طول دورانی که امام موسی‌کاظم(ع) در زندان بودند به سؤالات مردمی که  برای گرفتن پاسخ به منزل ایشان مراجعه می‌کردند، پاسخ می‌داد.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه پاسخ سؤالات شرعی مردم توسط حضرت معصومه (س) را نشان‌دهنده فقاهت آن حضرت دانست و بیان کرد: این بانوی بزرگوار به دلیل آشنایی به احکام فقه و شریعت پاسخگوی مردم بودند.
وی با اشاره به هجرت حضرت معصومه (س) افزود: با توجه به اینکه هجرت کریمه اهل بیت(س) به قم، هجرتی الهی بود با رحلت این شخصیت برجسته در قم، مراکز علمیه اطراف مزار شریف ایشان ایجاد شد که در این راه علما و فیلسوفان بسیاری تربیت شدند.
غرویان شخصیت‌های بزرگی مانند بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) و رهبر کبیر انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای را از جمله دانش‌آموختگان حوزه علمیه قم برشمرد و گفت: بسیاری از بزرگ‌مردان تاریخ اسلام در حوزه علمیه نزدیک حرم حضرت معصومه(س) به امر تحصیل اهتمام داشته و دارند.
وی ادامه داد: زمانی ‌که موسی‌ بن جعفر(ع) زیر فشار بنی عباس، سختی‌‌های مشقت باری را تحمل می‌کرد، حضرت معصومه(س) عهده‌دار امامت و ولایت بوده و در کنار پدر به دفاع از آرمان ولایت می‌پرداختند.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه کریمه اهل بیت(ع) را الگویی برای تمام بانوان دانست و تصریح کرد: تمام بانوان با حفظ شئون اسلامی، عفت و ارزش‌های اخلاقی می‌توانند مدافع خط رهبری و ولایت‌مداری باشند و این وظیفه‌ای است که بانوان می‌توانند در آن ایفای نقش کنند.
وی به تبیین چرایی لقب حضرت معصومه(س) با عنوان کریمه اهل بیت پرداخت و اظهار کرد: به کسی لقب کرامت می‌دهند که وجودش آمیخته با علم، تقوا، عفت و پاکدامنی باشد که این خصوصیات در این بانو جلوه خاصی داشت.
غرویان اضافه کرد: لقب کریم یا کریمه در خاندان اهل بیت(ع) به کسی گفته می‌شود که دارای کرامت نفس باشد و این لقب در حضرت معصومه(س) وجه تسمیه است.
وی با بیان اینکه دختران باید با حفظ کرامت ذاتی خودشان را باور کنند، تاکید کرد: دختران باید به ارزش‌های خود پی ببرند و با باوری که نسبت به ارزش شخصیت خویش یافته‌اند این شخصیت را ارزان نفروشند و ارزش‌های خود را در علم و تقوا جست‌وجو کنند و در همان مسیر گام بردارند.
انتهای پیام،/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول