اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت اختصاص نماینده مستقل؛

طبس در یزد می‌ماند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: در صورت اختصاص نماینده مستقل و تحقق فرمانداری ویژه برای طبس، مشکلی با ماندن در استان یزد نداریم.

طبس در یزد می‌ماند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدحسن چمنزاری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس اظهار داشت: با اجرای طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس، یک نماینده برای اضافه شدن به تعداد نمایندگان استان یزد اختصاص یافت که براساس تصمیم استانداری یزد مقرر شده این نماینده به شهر یزد افزوده شده و تغییراتی در حوزه‌های انتخابیه استان ایجاد شود.
وی افزود: البته تصمیمی گرفته شد مبنی بر اینکه شهرستان طبس به اتفاق یکی از شهرستان‌های بزرگ استان یزد دارای یک نماینده باشند که با توجه به فاصله زیاد دو شهرستان و عدم موافقت آن شهرستان این کار شدنی نبود.
رئیس شورای اسلامی شهر طبس با بیان اینکه استانداری یزد برای انتزاع شهرستان طبس از این استان، مکاتبه‌ای انجام داده است خاطرنشان کرد: خواسته اول مردم طبس الحاق این شهرستان به استان خراسان رضوی است که برای این منظور صورت‌جلسه‌ای نیز در شورا به امضاء رسیده است و در صورتی که این کار ممکن نشد خواستار اختصاص یک نماینده مستقل در مجلس به شهرستان پهناور طبس هستیم و چنانچه این نیز محقق نشد به اختصاص یک نماینده به شهرستان‌های طبس و بشرویه نیز راضی هستیم.
وی تصریح کرد: چنانچه نماینده‌ای که به استان یزد اضافه می‌شود به شهرستان طبس اختصاص یافته و فرمانداری شهرستان طبس نیز به فرمانداری ویژه ارتقاء یابد، مشکلی با ماندن در استان یزد نداریم که در حال حاضر این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و طی مسیر قانونی است و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
چمنزاری درباره تشکیل استان گلشن نیز گفت: تشکیل استان گلشن عملی است اما با توجه به اینکه این کار زمان می‌برد جزو برنامه‌های درازمدت است.
وی بیان کرد: درخواست‌های مردم متعدد است که این درخواست‌ها به‌وسیله شورا به مسئولان منتقل می‌شود و این مسئولان عالی‌رتبه هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر طبس در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات اخیر این شورا اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر طبس، تمام تلاش خود را در راستای تداوم توسعه پایدار شهری و کسب رضایت شهروندان به‌کار بسته‌اند.
وی اضافه کرد: شهرداری طبس در 4 سال قبل دارای حدود 15 میلیارد ریال بدهی ثبتی بود اما در طول دو سال که از انتصاب جعفر بورنگ به عنوان شهردار طبس می‌گذرد با وجود طرح‌های عمرانی متعدد در دست اجرا، مشکلات مالی شهرداری کاهش قابل‌توجهی یافته و تمام بدهی‌ها پرداخت شده است.
چمنزاری ادامه داد: انجام کارها به صورت کارشناسی و اصولی، برون‌سپاری، استفاده از تجارب پیشکسوتان و علمی کردن برنامه‌ها و طرح‌ها از جمله اهدافی است که شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس در راستای آن حرکت می‌کند.
وی گفت: مهمترین طرح‌هایی که مورد توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس قرار گرفته شامل
تهیه طرح جامع شهر، ساماندهی حمل و نقل، شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، جمع‌آوری آب‌های سطحی و طرح‌های میادین شهر است که بیشتر این طرح‌ها در نیمه دوم سال جاری عملیاتی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر طبس افزود: گسترش پارکینگ در مرکز شهر، مکان‌یابی بیمارستان یکصد تختخوابی، ارتقاء و افزایش دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فنی و دانشگاه علوم پزشکی، ماندگاری پرواز طبس - تهران و افزایش سهم در قطارهای مسافری نیز از اقداماتی است که شورای اسلامی شهر طبس برای آن پیگیری کرده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول