اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام وزیر ارشاد به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی؛

جشنواره امام رضا (ع) چونان ستاره می‌درخشد

خبرگزاری فارس: در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی آمده است: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) چونان ستاره می‌درخشد و هم راه می‌نماید و باید که ایران اسلامی به مصداق حدیث نبی اکرم (ص) به ثریا سلطه یابد.

جشنواره امام رضا (ع) چونان ستاره می‌درخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح جشنواره بین‌المللی شعر رضوی پیام وزیر ارشاد توسط مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است: باز ای رازدان رمز آشنا، بانگ رحیل ایل تأویل کلام وحی می‌آید و در دالان تاریخ ازل آباد، ابد بنیاد می‌پاید، نمی‌دانم صدای پای تبعید است یا تعمید، گمانم سهم عشاق است، آری سهم عاشقان اهل بیت (ع) و نور و طهارت، شد حوالت، کین چنین سلانه سلانه به سوی سرزمین نازنین سینه چاکان امیرالمومنان (ع)‌، رمز آشنایان کلام گوهرین آن حضور آن نور خیرالمرسلین، یعنی مردانی از خاک پاک سلمان، آن مسلمان، آن کرامت پیشه آزاده تا حشر بی‌کفو و بدیل، آن مرد خوش اصل و اصیل، آن خانه‌زاد خاندان عصمت و رحمت ولی با گام‌های خسته می‌آید و این تبعید، این هجران و این حرمان از آن صولت، صلابت وز مهابت‌ها نمی‌کاهد، عدو هم خیر می‌سازد، اگر لطف خدا خواهد، قضا اینگونه همدست قدر از راه می‌آید، رضا می‌گردد آن سلطان ملک ارتضا یعنی رضا.
سید محمد حسینی اظهار داشت: از هنرمندان و فرهیختگان و سینه سوختگان که این آتش به تلاش ایشان شعله‌ور است و گداخته‌تر، سپاس فراوان دارم، از گردانندگان فصلی و به طریق اولی متولیان اصلی، نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) از صمیم دل قدردانی می‌کنم و بر این جمع مدیران کل فرهنگ ارشاد اسلامی و تمام مسئولان این نظام مقدس اسلامی را که دستی بر این آتش داشتند و دلی در این دلستان گذاشته‌اند، می‌افزایم.
وزیر ارشاد تصریح کرده است: به همت و حمیت شما عزیزان این جشنواره چونان ستاره هم می‌درخشد و هم راه می‌نماید و باید که ایران اسلامی به مصداق حدیث نبی اکرم (ص) به ثریا سلطه یابد و چون ماه در آسمان معرفت به آل الله بر جهانیان بتابد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول