اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با چهار خطه شدن محور یاسوج به بابامیدان؛

تلفات جانی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با چهار خطه شدن محور بابامیدان به یاسوج علاوه بر نقش کریدوری این محور، تلفات جانی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

تلفات جانی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، احمد جمشیدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از از محورهای ارتباطی دو شهرستان‌ باشت و گچساران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و توسط مسئولان عالی وزارت راه و شهرسازی و پی‌گیری‌های مکرر استاندار، یکی از پروژه‌های اساسی در بخش حمل و نقل این استان در مرحله عملیاتی شدن قرار گرفت.
رئیس شورای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه با عنوان کریدر تکمیلی استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بنادر جنوبی کلید خواهد خورد.
جمشیدی ابراز داشت: با بازگشایی محور ترانزیتی یاسوج بابامیدان در سال گذشته و با اعلام این جاده از سوی مرکز آمار و ترددشمار به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین محورها در کشور، ضرورت ادامه ساخت چهار خطه کردن در این منطقه به صورت جدی در قطعات 3 و 4 در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارهای امکان‌سنجی و مطالعاتی توسط همکاران ما در ادارات طرح و مطالعات مسیر، امور مهندسین مشاور برای حساسیت موضوع به‌صورت جدی در چندین قطعه انجام شده که قطعات یک و دو در سال‌های گذشته مورد افتتاح قرار گرفت و قطعات سه و چهار در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
وی گفت: برآورد اولیه این پروژه در قطعات سه و چهار آماده و به صورت فراخوان عمومی در سطح ملی اطلاع‌رسانی شده که در مجموع پیمانکاران توانمند توسط کمیته بازرگانی اداره‌کل راه و ترابری مورد ارزیابی قرار گرفته که برآیند این سیکل اداری ضمن رعایت قوانین برگزاری مناقصات، خواستار خروجی مناسب همراه با کیفیت، کمیت و سرعت در این پروژه را خواستار شده است.
جمشیدی ادامه داد: قطعات سه و چهار این پروژه با اعتباری افزون بر 7 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی است که از باند قدیم در موازات محور موجود در قطعه سه، حدفاصل خروجی گچساران (میدان نرگسی) به طرف بهبهان به طول پنج کیلومتر و قطعه چهار حدفاصل خروجی امامزاده جعفر به طرف پل سپاهی کشته به طول 9 کیلومتر ادامه خواهد یافت.
این مسئول ابراز امیدواری کرد تا با عملیاتی شدن و بهره‌برداری از این پروژه، شاهد کاهش قابل توجه تصادفات رخ به رخ و مرگبار خواهیم بود که کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت از دیگر مزایای بهره‌برداری از این محور است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول