اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت:

افزایش ۱۸ درصدی تلفات در جاده‌های روستایی خوزستان

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس کمیته ایمنی راه‌های خوزستان نسبت به افزایش ۱۸ درصدی شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در جاده‌های روستایی استان در نیمه نخست امسال هشدار داد.

افزایش ۱۸ درصدی تلفات در جاده‌های روستایی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاپور رستمی ظهر امروز در کمیته ایمنی راه‌های استان از افزایش ۱۸ درصدی تلفات در جاده‌های روستایی استان در نیمه نخست سال خبر داد و اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 49 نفر در حوادث رانندگی در جاده‌های روستایی استان جان باختند، این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته تعداد کشته شدگان تصادفات راه‌های روستایی ۳۹ نفر بود.
به گفته وی، گر چه در مجموع آمارهای تصادفات و تلفات رانندگی در استان کاهش نشان می‌دهد، اما افزایش تلفات رانندگی جاده‌های روستایی و تصادفات درون شهری باید مدنظر قرار گیرد.
مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان ایمنی راه‌ها را به عنوان یکی از مولفه‌های تصادفات رانندگی یادآور شد و بیان کرد: نقاط حادثه خیز راه‌ها باید شناسایی و با هماهنگی پلیس راه و دبیرخانه کمیته ایمنی برای اصلاح و ایمن سازی آنها اقدام شود.
وی پیشنهاد داد: برای جلب توجه رانندگان نسبت به خطرات نقاط حادثه خیز، تصویر تصادفات شدید یا تعداد کشته‌ها روی تابلویی در مسیر نصب شود تا درس عبرتی برای رانندگان باشد.
رستمی با اشاره به تردد تانکرهای عراقی غیراستاندارد در جاده‌های استان، تصریح کرد: پیش از این پیگیری‌ها برای جلوگیری از تردد تانکرهای عراقی که حامل مواد خطرناک هستند نتیجه نداده و این پیگیری باید با همکاری سه استان دیگر که در مسیر این تانکر‌ها هستند انجام شود.
وی با بیان اینکه جاده‌های خوزستان با استان‌های همجوار سازگار نیست، افزود: در بعضی محور‌ها (به طور مثال در ایذه) موانعی ایجاد شده که غیراستاندارد و مغایر با شاخص‌هاست و موجب تصادف می‌شود، همچنین روشنایی جاده‌های برون شهری نیز در مقایسه با سایر استان‌ها ناکافی و نامناسب است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تابلوهای هوشمند در سطح جاده‌ها کم است و باید برای گسترش آن‌ها اقدام شود، بر راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به گستردگی راه‌ها امکان کنترل آن‌ها با استفاده از نیروی انسانی و گشت سیار وجود ندارد و با راه اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند بسیاری از مسائل حل می‌شود.
به گفته وی، فقط ساخت راه کافی نیست و اقدامات ایمنی نیز باید در کنار آن انجام گیرد.
رستمی در ادامه روند ساخت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی در استان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: اگر از ظرفیت این مجتمع‌ها به خوبی استفاده شود مردم و رانندگان قطعا استقبال می‌کنند و دلیل عدم استقبال مردم فراهم نیامدن شرایط استفاده در این اماکن است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول