اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

نصب 550 تردد شمار آنلاین در جاده‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از 550 تردد شمار آنلاین اطلاعات راجع به سطح راه‌های کشور را به مراکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌کند.

نصب 550 تردد شمار آنلاین در جاده‌های کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهریار افندی‌زاده امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح محور زرین‌شهر ـ شهرکرد اظهار داشت: مسئولیت وزارتخانه راه و شهرسازی احداث و نگهداری در زمینه‌های مختلف حمل و نقل است.
وی با اشاره به مهم‌ترین دغدغه‌های این وزارتخانه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل وزارتخانه راه و شهرسازی، ایمن‌سازی راه‌های کشور و میزان تلفاتی است که در حوادث رانندگی در راه‌ها پیش می‌آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ایمن‌سازی راه‌های کشور تصریح کرد: در سال‌های اخیر وزارتخانه راه و شهرسازی اقدامات موثری در ایمن کردن راه‌های کشور ایجاد کرده که نصب بیش از 350 هزار علائم در جاده‌های کشور و بیش از 60 هزار کیلومتر خط ‌کشی در راه‌های کشور از جمله این اقدامات است.
وی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار کیلومتر از جاده و راه‌های کشور مجهز به حفاظ است که یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه در زمینه ایمن‌سازی جاده‌ها به حساب می‌آید.
افندی‌زاده از هوشمندسازی جاده‌های کشور سخن گفت و ادامه داد: در زمینه ایمن‌سازی جاده‌ها از تکنولوژی‌های مطلوبی استفاده شده است.
وی گفت: امروزه بیش از 550 تردد شمار آن‌لاین، اطلاعات راجع به سطح راه‌های کشور را به مراکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در تعطیلات عید فطر نیز بیش از 21 میلیون وسیله نقلیه در کشور از مکان‌هایی که مجهز به سیستم تردد شمار آن‌لاین بودند، گذر کردند.
وی با اشاره به آمار دیگر از طریق سیستم تردد شمار آن‌لاین تصریح کرد: در تعطیلات عید فطر، بیش از 5 میلیون و 500 هزار مسافر از طریق حمل و نقل عمومی در کشور سفر کردند.
افندی‌زاده از آمار تلفات سوانح رانندگی در کشور سخن گفت و افزود: در سال 84، حدود 27 هزار کشته در زمینه سوانح رانندگی در کشور اتفاق افتاد که با اقداماتی که در زمینه ایمن‌سازی راه‌ها و جاده‌های کشور انجام شده این تعداد کاهش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 138 میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور جابه‌جا شدند که در پایان تعطیلات تابستان سال جاری پیش‌بینی می‌شود که این عدد به 151 میلیون مسافر برسد که نشان‌دهنده رشد 10 درصدی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیشترین آمار سفر در دومین مرحله فصول تابستان از پنجم شهریور تا دوم مهر ماه هر سال است که در این مدت تمام ارگان‌‌ها و سازمان‌‌های نیروی انتظامی، هلا‌ل‌احمر، اورژانس و پلیس ‌راه در راه‌های کشور بسیج شده تا مردم سفری ایمن و راحتی را پشت سر بگذرانند.
وی با اشاره به نصب دوربین‌های ثبت سرعت در سطح جاده‌های کشور گفت: حدود سه هزار کیلومتر از مهم‌ترین راه‌های کشور مجهز به دوربین ثبت سرعت می‌شوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول