اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی گلستان تاکید کرد:

ضرورت راه‎اندازی موزه منطقه‎ای باستان‎شناسی در گلستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به پیوستگی عمیق فرهنگی حوزه باستان‎شناسی در شمال و شمال شرق کشور، راه‎اندازی موزه منطقه‎ای باستان‎شناسی در این استان ضرورت دارد.

ضرورت راه‎اندازی موزه منطقه‎ای باستان‎شناسی در گلستان
به گزارش خبرگزاری فاس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: استان گلستان به دلیل داشتن محوطه‎ها و آثار باستان شناسی فراوان مربوط به دوره‎های پارینه سنگی تا تاریخی و دوران پر فروغ اسلامی، همواره مورد توجه باستان‎شناسان در سطوح ملی و بین‎المللی بوده و هست.
وی ادامه داد: ازسوی دیگر تنوع و تکثر در کاوش‎ها چه از نظر کمی و کیفی و از همه مهمتر نتایج ویژه و منحصر به فرد یافته‎های آنها، سبب گشته امروز در بسیاری از موزه‎های مطرح دنیا و کشور عزیزمان ایران، آثار ارزشمند این خطه به نمایش در آید.
سرپرست ادراه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این محدوده جغرافیایی در شمال کشور به گواه گزارش‎های علمی یافته‎های باستان‎شناسی، تاثیر چشم‎گیری در فرهنگ‎های مناطق همجوار در شمال و شمال شرق کشور داشته و حتی از برخی جنبه‎ها سرآمد بوده است.
عباسی همچنین به یافته های غار کیارام، شهرباستانی گرگان(جرجان)، دیوار تاریخی گرگان، تپه بازگیر، شهر باستانی تمیشه، تورنگ تپه، یاریم تپه، آق‎تپه، نرگس تپه، دشت حلقه و ... به عنوان گوشه‎ای از ظرفیت باستان‎شناسی استان اشاره داشت که موید اهمیت و ضرورت حفاظت از باستان‎شناسی این منطقه است.
وی افزود: در حال حاضر دغدغه استان گلستان، حفاظت شایسته یافته های موجود وآتی و بسترسازی مکانی مناسب جهت معرفی آنها است، مکانی که با توجه به مراجعت بسیار علاقمندان و پژوهشگران، بتواند به عنوان مرجعی علمی و فرهنگی پاسخ گوی آنها بوده و به تناسب ظرفیت استان در این حوزه، سبب توسعه گردشگری شود.
سرپرست ادراه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد: با همت مسئولان و اقدام مناسب برای تاسیس موزه منطقه‎ای باستان‎شناسی شمال و شمال شرق کشور در این استان، نسبت به حفاظت از ظرفیت‎های باستان‎شناسی گلستان و معرفی هر چه بهتر این قابلیت‎ها تلاش شده و در راستای توسعه صنعت گردشگری در نگارستان ایران گام‎های مثبتی برداشته شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول