اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

ایجاد موزه اسباب‌بازی جهان اسلام در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به افتتاح نخستین موزه اسباب‌بازی کودکان دیروز در قزوین گفت: در فاز دوم کار درصدد هستیم که موزه اسباب‌بازی جهان اسلام را در قزوین ایجاد کنیم.

ایجاد موزه اسباب‌بازی جهان اسلام در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری نژاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره یک هفته با کانون که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سال جاری با همکاری مشترک مجموعه استانداری و کانون پرورش فکری موفق شدیم جشنواره بازی و اسباب‌بازی را در قزوین داشته باشیم.
وی ادامه داد: نامه‌ای به مقام معظم رهبری با موضوع جشنواره تنظیم شد و موارد برگزاری و ورود کانون پرورشی و شهرداری به این موضوع مهم به استحضار ایشان رسانده شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: این جشنواره یکی از کاندیداهای برنده ستاد اسکان بشر سازمان ملل متحد شده است و جزو 11 کاندید برتر موضوعات فرهنگی ویژه کودک ستاد اسکان قرار گرفته است که ان‌شاالله رتبه خوبی را کسب کند.
وی با اشاره به اقداماتی که در استمرار جشنواره اسباب‌بازی در قزوین صورت می‌گیرد، افزود: پیرو این جشنواره که برگزار شد قرار شد موضوع را رها نکرده و این جشنواره را در روز جهانی کودک به شکل خوبی برگزار کنیم، اقداماتی که پیش بینی کردیم افتتاح نخستین موزه اسباب‌بازی کودکان دیروز یا اسباب‌بازی‌های قدیمی در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه است و این اقدام برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد.
وزیری نژاد با اشاره به ایجاد موزه اسباب‌بازی در قزوین اعلام کرد: با دستور شهردار قزوین قرار شد موزه اسباب‌بازی را در مجموعه سعدالسلطنه ایجاد کنیم که سازمان نوسازی و بهسازی فضایی را برای جشنواره ایجاد کردند و فراخوانی برای مردم داده شد و اسباب‌بازی‌های قدیمی به دست ما رسیده که گزینش می‌شود و در روز جهانی کودک بخشی از موزه افتتاح می‌شود.
وی تأکید کرد: قرار نیست کار تا این مرحله باقی بماند و کار تا پایان سال انجام می‌شود و با همکاری کانون پرورش فکری اسباب‌‌بازی‌های قدیمی در کشور را جمع‌آوری کرده و در فاز دوم کار نیز درصدد هستیم موزه اسباب‌بازی جهان اسلام را در این مجموعه ایجاد کنیم که ارتباطات این کار با وجود آقای صالحی در مجموعه وزارت خارجه امکان‌پذیر است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: هدف اصلی این جشنواره رسیدن به نوروز 91 و برگزاری دومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی است که با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت رویکرد ملی و بین‌المللی این برنامه را خواهیم داشت که در این راستا برگزاری جلسات آغاز شده است.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره یک هفته با کانون گفت: در بحث کودک همه دستگاه‌ها می‌توانند کار کنند و ما نیز با رویکرد مدیریت شهری در این جشنواره وارد می‌شویم و آشنا کردن کودکان با زندگی شهری، فضای سبز، گردشگری، حمل نقل و ترافیک، هویت شهری و بناهای تاریخی در نظر است.
وزیری نژاد خاطر نشان کرد: ما عضوگیری از کودکان را در موضوعات مختلف همچون حافظان محیط زیست در برنامه کاری در این نمایشگاه داریم تا طی سال با اینها کار کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول