اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد:

آغاز عملیات احداث موزه دفاع مقدس در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر لزوم شروع عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس قم تا پایان سال‌جاری، تصریح کرد: طراحی نهایی این موزه باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

آغاز عملیات احداث موزه دفاع مقدس در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه هماهنگی احداث موزه دفاع مقدس در قم که با حضور سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به جایگاه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای جهان تشیع، ضمن بررسی طرح موزه دفاع مقدس، توجه به ویژگی‌ها و مشخصه‌های فرهنگی و مذهبی قم و حساسیت‌های جنگ تحمیلی در طراحی این موزه را ضروری عنوان کرد.
وی اظهار داشت: جنگ هشت‌ساله جنگی مقدس و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در مقابل تمام دنیای کفر و استکبار بود.
وی بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی و آموزه‌های غنی عاشورا را از جمله مشخصه‌هایی دانست که باید در طراحی موزه دفاع مقدس قم مدنظر قرار گیرد و افزود: با وجود قابلیت‌های معماری و با تکیه بر موجودیت فرهنگی ایرانی اسلامی باید طرحی الهام‌بخش و اثرگذار برای احداث این موزه ارائه شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با بیان اینکه آثار حوزه دفاع مقدس باید عمیق، ماندگار و اثربخش باشد، گفت: با طراحی مناسب و ارزشی، موزه دفاع مقدس قم با بهره‌گیری از ویژگی‌های نمونه این شهر باید به خوبی بتواند پیا‌م‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در مقابل دنیای کفر را  به مخاطب منتقل کند.
وی با تاکید بر لزوم شروع عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس قم تا پایان سال جاری، تصریح کرد: طراحی نهایی این موزه باید هرچه سریع‌تر انجام شده تا بتوان با شتاب بیشتری عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.
میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس در کل کشور با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی استان‌ها بیان داشت: طراحی و احداث موزه دفاع مقدس در استان قم با توجه به شرایط و ویژگی‌های این استان و جایگاه ارزشمند آن در دوران دفاع مقدس باید با حساسیت بیشتری انجام شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول